Dodelijke steekpartij in Dendermonde

Discussie's ivm politiek, recente gebeurtenissen, ...

Berichtdoor Seradon op vr 23 jan 2009 11:00 pm

thatrealblackmusic schreef:Ik hoorde net dat hij zich baseerde op joker uit batman? Nog iemand die dat hoorde?
Dat de hij die kinderen wilde verminken net zoals de joker ofzoiets.
En dat hij daarom zo geschminkt was...

Haha, ik zie er de humor wel van in. :lol:
Afbeelding
Seradon
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Thatn op vr 23 jan 2009 11:03 pm

Seradon schreef:
thatrealblackmusic schreef:Ik hoorde net dat hij zich baseerde op joker uit batman? Nog iemand die dat hoorde?

Haha, ik zie er de humor wel van in. :lol:

Hm aan de ene kant na enkele pinten mss een klein beetje grappig, maar het lijkt wel realistisch. Aangezien hij mentaal is.
AfbeeldingAfbeelding
Thatn (oude nickname: thatrealblackmusic)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op vr 23 jan 2009 11:06 pm

Ja, hoorde ik ook op het Journaal.
En dit vond ik op Wikipedia:
Joker is ook te zien in The Dark Knight en wordt vertolkt door wijlen Heath Ledger. The Joker heeft in deze film niet dezelfde ontstaansgeschiedenis als in Batman. Daarnaast is hij een stuk angstaanjagender dan in de eerste film. In de film zorgt hij er onder andere voor dat Harvey Dent verandert in Two-Face. Aan het eind van de film wordt hij gearresteerd door een SWAT-team, maar zijn uiteindelijke lot hierna wordt niet onthuld. Heath Ledger stierf enkele weken na de opnames van de film. Ledger bevestigde in enkele interviews dat hij insomnia overhield aan de rol. Hij stierf op 22 januari 2008 na inname van een aantal slaapmiddelen en anti-depressiva. De politie gaat uit van een ongeluk.

http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Joker_(Batman)

Das dus gisteren een jaar geleden. Wim De Vilder veronderstelde dit dacht ik.
Didier Deluxe
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Mayo op vr 23 jan 2009 11:06 pm

theeft geen nut meer in dit topic te praten, mensen die pro doodstraf pleiten...

Laten we allemaal terug in kuddes leven, jagen, bloedwraak, uithuwelijken, vervolging van homo's, vrouwen aan de haard, vrouwenbesnijdenis...

Als ge daar werkelijk zo over denkt, ik denk niet dat veel daar ooit écht over hebben nagedacht, dan kunde beter van den eerste keer nen kogel in uw eigen kop planten.
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Pellekesberger op vr 23 jan 2009 11:11 pm

back to the middle ages, weg met de janetten!
hasta la vista KP :mrgreen:
crazyloco schreef:
Cab. schreef:
crazyloco schreef:scheermesjes,condoom's,alcohol

een schaap dronken voeren, z'n vacht afscheren en anaalpenetreren?

shit je hebt me door =(wink)=
Pellekesberger (oude nickname: tuuuut)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Seradon op vr 23 jan 2009 11:12 pm

!nsect schreef:...
Das dus gisteren een jaar geleden. Wim De Vilder veronderstelde dit dacht ik.

Vind ik toch altijd ergens wel ferm... zo een moorden waar de betekenis toch ergens op zo een manier te vinden is. Een vorm van kunst?

Spijtig dat er wel mensen moeten voor doodgaan :?
Afbeelding
Seradon
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor lost4ever op vr 23 jan 2009 11:31 pm

Was zonet op NOS ( Pauw en Witteman ) een interview met de spoedarts die bij het drama betrokken was. Hij zei o.a. dat hij vlak na de arrestatie de verwondingen van de dader moest vaststellen en zei dat de dader op dat moment niet geschminkt was... en dit waarschijnlijk nooit is geweest. Hij was gewoon heel bleek van huidskleur.
lost4ever
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor den_deelstra op vr 23 jan 2009 11:47 pm

ik vind het enorm erg voor de mensen rondom de slachtoffers, dit is echt traumatisch.

het is eng als je de vergelijking met the joker maakt:
- dader had zwarte ogen en bleek gezicht, the joker ook
- dader had rood haar, the joker had geel/oranje haar
- dader had grote hoeveelheid messen, the joker ook (in zijn vest als ik het me niet verkeerd herinner)
- dader verwondt kind met mes, the joker wordt verwond met mes door zijn vader (why so serious?)
- volgende gelijkenis heeft niet veel uitleg nodig:
Quote Wikipidia
Al sinds zijn eerste optreden in de Batmanstrips staat de Joker bekend als een psychopaat die veel onmenselijke misdaden op zijn geweten heeft. Hij heeft al veel personen vermoord, waaronder kinderen, zijn eigen handlangers en de tweede Robin. Joker heeft een sadistisch gevoel voor humor, wat vaak terugkomt in zijn misdaden.

waarschijnlijk zullen deze vergelijkingen zich baseren op toeval, maar als het toch niet zou zijn vraag ik me af waarom die man niet in een psychiatrische instelling zat?
den_deelstra
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor clappie op vr 23 jan 2009 11:55 pm

den_deelstra schreef:ik vind het enorm erg voor de mensen rondom de slachtoffers, dit is echt traumatisch.

- dader had grote hoeveelheid messen, the joker ook (in zijn vest als ik het me niet verkeerd herinner)
- dader verwondt kind met mes, the joker wordt verwond met mes door zijn vader (why so serious?)
Quote Wikipidia
Al sinds zijn eerste optreden in de Batmanstrips staat de Joker bekend als een psychopaat die veel onmenselijke misdaden op zijn geweten heeft. Hij heeft al veel personen vermoord, waaronder kinderen, zijn eigen handlangers en de tweede Robin. Joker heeft een sadistisch gevoel voor humor, wat vaak terugkomt in zijn misdaden.

waarschijnlijk zullen deze vergelijkingen zich baseren op toeval, maar als het toch niet zou zijn vraag ik me af waarom die man niet in een psychiatrische instelling zat?

Eigenlijk zie ik niet in waarom dat het feit erger of enger zou maken?
clappie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor lieverdjelief op za 24 jan 2009 12:14 am

Erg dat zo'n dingen gebeuren
maar kon er iets aan gedaan worden vraag ik me af?

Ik werk zelf in een kinderopvang.. phoe kzou niet weten hoe of wat :?
Afbeelding
I love you 4 ever and ever!!
lieverdjelief
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Lupes op za 24 jan 2009 12:27 am

wat ik niet begreep is waarom mensen altijd een drijfveer zoeken achter de daders van een dergelijk drama...

kunnen ze niet begrijpen dat er gewoon mensen zijn die dit voor de lol doen? die het fijn vinden anderen te kwetsen, angst aan te jagen, in het verdriet te storten?
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Seradon op za 24 jan 2009 12:27 am

lieverdjelief schreef:Erg dat zo'n dingen gebeuren
maar kon er iets aan gedaan worden vraag ik me af?

Ik werk zelf in een kinderopvang.. phoe kzou niet weten hoe of wat :?

Vragen of ge moogt meedoen, mss doet hij u dan niets. :P
Afbeelding
Seradon
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor SirStino op za 24 jan 2009 12:38 am

Het is erg. :|
Afbeelding
SirStino
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor -Bubbels- op za 24 jan 2009 1:02 am

Qabesha schreef:En Amelie ze zeiden op het nieuws (één) dat hij niet uit een instelling ontsnapt was maar wel psychische problemen had :)

Idd, heb ik ook gehoord.
In het laat avond journaal zeiden ze ook nog dat hij nog meerdere messen + een bijl bij zich had en op weg was naar een 2de kinderdagverblijf... Gelukkig heeft de politie hem op tijd opgepakt of er waren nog meer slachtoffers gevallen :?
The Day I Found True Love, Was The Day I First Met You... 06-11-2003

Afbeelding
-Bubbels- (oude nickname: Bubbels**)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Nesvada op za 24 jan 2009 1:10 am

Ik vind nu echt da mense die zegge da die kerel dood moet en gefolterd moet worde geen haar beter se. Die kerel is ziek en kan er waarschijnlijk weinig aan doen, heeft wss traumas meegemaakt waardoor die zo'n dinge doet. Dus als wij andere mense dood wille, zijn wij echt nie beter als hun.

Om het even wa anders voor te stellen, meer allendaags en minder erg: Stel nu voor da ge zo zat zijt da ge nie beseft wa ge aant doen zijt, en ge gooit een ruit in bij uw buren. Moet dan als straf bij u thuis al uw ruiten worden ingegooid? nee ge betaald de schade en een boete..

Wa/wie geeft ons het recht om te beslisse over leve en dood.

Ma begrijp mij goe, ik vind dees ook echt erg en hoop ook echt da em voor de rest van zen leve in de psychiatrie vast zit en hulp krijgt. (ik ben gewoon een harde tegenstander van de doodstraf)
*Leegte*
Nesvada
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Cartal op za 24 jan 2009 1:11 am

MayoNaisePot schreef:theeft geen nut meer in dit topic te praten, mensen die pro doodstraf pleiten...

Laten we allemaal terug in kuddes leven, jagen, bloedwraak, uithuwelijken, vervolging van homo's, vrouwen aan de haard, vrouwenbesnijdenis...

Als ge daar werkelijk zo over denkt, ik denk niet dat veel daar ooit écht over hebben nagedacht, dan kunde beter van den eerste keer nen kogel in uw eigen kop planten.

Ahnee, het is de persoon zijn fout ni, sluit hem ff op in een instelling en wnr hij misschien geneest mag hij terug in de maatachappij losgelaten worden.

2 kinderen van onder de 1 jaar vermoord en 1 oppasser komt helemaal niet ter sprake, het was trouwens zijn schuld niet.

(Y)
Afbeelding
Cartal (oude nickname: rEiN_r@uS)
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor Gerre007 op za 24 jan 2009 1:29 am

zone mens moet inderdaad dood, die kan niks meer bijbrenge in de samenleving. tzou toch te zot zijn da zone mens 40 jaar moet wegkwijnen in de gevangenis, tzit nu al stampvol. en da nog eens op onze koste.

mijn hart gaat uit naar alle families die door dergelijke drama's hun oogappel kwijt zijn
rip
Gerre007
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor bjoerk op za 24 jan 2009 2:19 am

25 jaar voor de 3doden, + 5 jaar voor elke poging tot doodslag, das in totaal +125 jaar, lijkt mij voldoende
bjoerk
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Lollo op za 24 jan 2009 2:24 am

rEiN_r@uS schreef:
MayoNaisePot schreef:theeft geen nut meer in dit topic te praten, mensen die pro doodstraf pleiten...

Ahnee, het is de persoon zijn fout ni, sluit hem ff op in een instelling en wnr hij misschien geneest mag hij terug in de maatachappij losgelaten worden.

2 kinderen van onder de 1 jaar vermoord en 1 oppasser komt helemaal niet ter sprake, het was trouwens zijn schuld niet.

(Y)

Ja, de doodstraf das makkelijk he, 3 spuitjes en hij heeft nergens last van, pijnloos gestorven, wat wil je meer?

Ik heb liever dat em levenslang krijgt en in de gevangenis wegkwijnt, andere gedetineerden zijn trouwens niet zo vriendelijk met een kindermoordenaar ... dus laat em maar afzien.
Lollo (oude nickname: lollo)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Asoka op za 24 jan 2009 2:42 am

Vreselijk. Onbegrip gewoon :s
En het drama kon nog verder gezet geweest zijn in een andere crèche. Waar er familie van mij werkt :s

Pff, vreselijk gewoon. Het lijkt mij wel al duidelijk dat de dader niet iemand was die bij zijn positieven was :s

Ohja: doodstraf => big no! Maar daarvoor moet je maar eens 1 van de zovele threads over lezen. Doodstraf is achterhaalt en nutteloos.
Afbeelding
Hij zegt: ik hou van dieren, maar hij eet ze op.
Hij zegt: ik hou van bloemen, maar hij plukt ze.
Daarom ben ik bang wanneer hij zegt: ik hou van je.
Asoka (oude nickname: ?therapy?)
Intertet Moderator
Intertet Moderator

Berichtdoor clappie op za 24 jan 2009 9:45 am

Ik heb het ook gelezen hij had nog het adres bij van een andere crèche 3km verder... Hij heeft wel geen psychiatrisch verleden en geen strafblad. Waarschijnlijk iemand die zijn leven beu is en voor de kick en om het beroemd worden nog eens wat baby's gaat vermoorden daarom ook die Joker trekken... Ambiance!
En de slachtoffers moeten hier zeker op de eerste plaats komen!
clappie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor PietroAllata op za 24 jan 2009 10:00 am

Gerre007 schreef:zone mens moet inderdaad dood, die kan niks meer bijbrenge in de samenleving. tzou toch te zot zijn da zone mens 40 jaar moet wegkwijnen in de gevangenis, tzit nu al stampvol. en da nog eens op onze koste.

mijn hart gaat uit naar alle families die door dergelijke drama's hun oogappel kwijt zijn
rip

Ik volg !
en ook met Rein
Afbeelding
Afbeelding
one Lamborghini a day , keeps the doctor away ;)
PietroAllata (oude nickname: pietro allata)
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor clappie op za 24 jan 2009 10:12 am

En weeral was het een jongere, er is iets serieus aan het mislopen in onze maatschappij. Niets van sociale controle meer! Laat ons terug keren naar een tijd waar men overal zijn buren nog kende en er durfde tegen spreken?
En ik vraag mij af op basis van wat ze hem ontoerekeningsvatbaar verklaren, iemand een idee?
clappie
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor den_deelstra op za 24 jan 2009 10:42 am

clappie schreef:
den_deelstra schreef:ik vind het enorm erg voor de mensen rondom de slachtoffers, dit is echt traumatisch.

Quote Wikipidia

Eigenlijk zie ik niet in waarom dat het feit erger of enger zou maken?

het maakt het feit niet erger, maar ik vind het zeer eng dat sommige mensen niet meer het verschil kennen tussen een fictief persoon of de realiteit. Stel dat jij door een "normale" persoon wordt neergestoken of door een persoon die verkleed is als een bepaald personage, van wie hou je de meeste trauma's over (niet enkel over de steekpartij zelf)?

Als die vergelijkingen daadwerkelijk met het motief te maken zouden hebben, is het enorm spijtig dat weeral het geweld op televisie en computergames de schuldigen zijn.
den_deelstra
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Didier Deluxe op za 24 jan 2009 11:50 am

den_deelstra schreef:het maakt het feit niet erger, maar ik vind het zeer eng dat sommige mensen niet meer het verschil kennen tussen een fictief persoon of de realiteit. Stel dat jij door een "normale" persoon wordt neergestoken of door een persoon die verkleed is als een bepaald personage, van wie hou je de meeste trauma's over (niet enkel over de steekpartij zelf)?

Als die vergelijkingen daadwerkelijk met het motief te maken zouden hebben, is het enorm spijtig dat weeral het geweld op televisie en computergames de schuldigen zijn.

Normaal zorgen videogames en films niet voor de aanleiding, maar soms wel voor manier waarop.
Zo zal je nooit een bankoverval plegen omdat je dat in een film gezien hebt, maar als je een bankoverval wil plegen en je ziet de film, dan kun je wel de "werkwijze" uit de film kopiëren...
Didier Deluxe
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Lupes op za 24 jan 2009 11:55 am

den_deelstra schreef:het maakt het feit niet erger, maar ik vind het zeer eng dat sommige mensen niet meer het verschil kennen tussen een fictief persoon of de realiteit. Stel dat jij door een "normale" persoon wordt neergestoken of door een persoon die verkleed is als een bepaald personage, van wie hou je de meeste trauma's over (niet enkel over de steekpartij zelf)?

computergames en films leiden niet tot agressief of agressiever gedrag; punt uit
Lupes (oude nickname: Lupes?)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor rebelator op za 24 jan 2009 12:43 pm

VRESELIJK!

Maar wat ik fucking erg vind is dat die andere 2 opzichters de deur op slot deden langs de buitenkant om hun eigen te beschermen. Wtf moest ik daar met nog iemand zijn. Ik zou gewoon vlug ieks hard zoeken en dien kerel zen kop inslaan tot als hem niet meer beweegt. Aleh die mensen zijn beiden volwassen en ze sluiten die psychopaat alleen op bij die groep kleine kindjes. WTF??? Roep desnooods nog wat mensen bijeen. Twas in een drukke straat zag ik op de camerabeelden(dus ze konden waarschijnlijk snel mensen wat bijeenroepen). Fuck man, ma grr dat snap ik dus niet he. Zelf al hebt ge kans om gewond te geraken. Gij kunt die kleine kindjes die nog een lang leven te gaan hebben verdedigen, maar zij kunnen hunzelf niet verdedigen. Grrr... Als dien vent ooit nog op straat komt dan wordt ie doodgesmeten door vrienden/ouders... Pasop en dan zouden zij nog in de gevangenis geraken.... WTF. Moest één van die toezichthouders dien kerel den kop in slaan dan zou het mij niet verwonderen dat die dan nog in den bak zou geraken ook. Wegens moord op een persoon die niet 100% normaal handelde zou er in het dossier komen.

Fuck die kerel!
Afbeelding
Afbeelding
rebelator
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Dahaka op za 24 jan 2009 12:59 pm

Zeer erg wat er gebeurd is, moest dadelijk denken aan mijn vriendin die in dergelijke sector werkt.

Desalniettemin geef ik MayoNaisePot 100% gelijk.
Hier zijn weer een hoop mensen die al direct spreken van kapot maken, opsluiten, sick fuck ... :roll:

Akkoord, als je dat zelf meemaakt of rechtstreeks betrokken mee bent dan zou ik die kerel ook levend villen. Maar indien die persoon echt ontoerekeningsvatbaar is, ligt het probleem niet bij die man!

Dan moet je gaan kijken waar het wel is fout gelopen, of die man zijn internering slecht of fout verlopen is en waarom in godsnaam diee "vrij" gekomen is.

Hetzelfde principe als gij een jong huisdier hebt, bijvoorbeeld een hond en gij laat die binnen in uw living. Gij gaat op stap en als je thuiskomt is alles stukgebeten en ondergepist. Wie is er dan in fout? De hond toch niet? Want die weet niet beter.

Als je het objectief bekijkt en als die man ontoerekeningsvatbaar is (en dit wordt bevestigd door verschillende psychologen) dan hebben er andere instanties gefaald, zo simpel is het!

Ofwel:

* Kinderopvang zelf : Hoe zat het met de veiligheid? Normaal moet je je aanmelden met een intercom, sommige plaatsen hebben zelfs buiten een camera hangen (zelfs mijn tandarts!dus komaan). Na je aan te melden gaat automatisch deur open en volgt er nog een deur.

* Instelling: zie boven

* Samenleving: strengere controles opvoeren bij mensen die geïnterneerd worden en OPVOLGEN!! (indien ze vrij komen)

Dit is puur objectief geformuleerd! Dus kom niet af met "ja maar als da bij u moet gebeuren dan dit of dat" --> Ja tuurlijk , maar dan bekijk je alles maar van 1 kant! Kom binnen een paar jaar nog eens terug.

Ohja, ivm iemand die iets zei van gevangenissen en de grote luxe. Lol, dat is idd cafépraat. maar enfin, daar ga ik niet op in :-DD

Het is trouwens veel erger om geïnterneerd te worden dan in een gevangenis te zitten. In een gevangenis laten ze u min of meer met rust , in een instelling niet hoor. Daar zijn ze elke dag bezig met u en nog maar over onderzoeken te zwijgen.

Ook weet je in de gevangenis wanneer je gaat vrij komen , in een instelling NIET! Daar gelden geen verzachtende omstandigheden om vroeger vrij te komen.

Zo geweldig is een instelling niet hoor, believe me. Ik had ook nog zoiets op tv gezien van een instelling in "god weet waar" waar de personen zelf zeiden dat ze daar in een "vergeetput" zaten.
Afbeelding
Dahaka
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bjoerk op za 24 jan 2009 1:05 pm

@ Dahaka: hij heeft nooit in een instelling gezeten ze gingen daar maar van uit. De media dus :/
bjoerk
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor djphili op za 24 jan 2009 1:16 pm

zielig gewoon , ben ik content dat mijn kind thuis word opgevoed en het is ook nog maar 10 maand
djphili
Vuilnisman
Vuilnisman

VorigeVolgende

Keer terug naar In het nieuws