Zeer erg wat er gebeurd is, moest dadelijk denken aan mijn vriendin die in dergelijke sector werkt.
Desalniettemin geef ik MayoNaisePot 100% gelijk.
Hier zijn weer een hoop mensen die al direct spreken van kapot maken, opsluiten, sick fuck ...
Akkoord, als je dat zelf meemaakt of rechtstreeks betrokken mee bent dan zou ik die kerel ook levend villen. Maar indien die persoon echt ontoerekeningsvatbaar is, ligt het probleem niet bij die man!
Dan moet je gaan kijken waar het wel is fout gelopen, of die man zijn internering slecht of fout verlopen is en waarom in godsnaam diee "vrij" gekomen is.
Hetzelfde principe als gij een jong huisdier hebt, bijvoorbeeld een hond en gij laat die binnen in uw living. Gij gaat op stap en als je thuiskomt is alles stukgebeten en ondergepist. Wie is er dan in fout? De hond toch niet? Want die weet niet beter.
Als je het objectief bekijkt en als die man ontoerekeningsvatbaar is (en dit wordt bevestigd door verschillende psychologen) dan hebben er andere instanties gefaald, zo simpel is het!
Ofwel:
* Kinderopvang zelf : Hoe zat het met de veiligheid? Normaal moet je je aanmelden met een intercom, sommige plaatsen hebben zelfs buiten een camera hangen (zelfs mijn tandarts!dus komaan). Na je aan te melden gaat automatisch deur open en volgt er nog een deur.
* Instelling: zie boven
* Samenleving: strengere controles opvoeren bij mensen die geïnterneerd worden en OPVOLGEN!! (indien ze vrij komen)
Dit is puur objectief geformuleerd! Dus kom niet af met "ja maar als da bij u moet gebeuren dan dit of dat" --> Ja tuurlijk , maar dan bekijk je alles maar van 1 kant! Kom binnen een paar jaar nog eens terug.
Het is trouwens veel erger om geïnterneerd te worden dan in een gevangenis te zitten. In een gevangenis laten ze u min of meer met rust , in een instelling niet hoor. Daar zijn ze elke dag bezig met u en nog maar over onderzoeken te zwijgen.
Ook weet je in de gevangenis wanneer je gaat vrij komen , in een instelling NIET! Daar gelden geen verzachtende omstandigheden om vroeger vrij te komen.
Zo geweldig is een instelling niet hoor, believe me. Ik had ook nog zoiets op tv gezien van een instelling in "god weet waar" waar de personen zelf zeiden dat ze daar in een "vergeetput" zaten.