elberto schreef:@energie,
Denkt gij nu echt serieus dat die mensen waarover jij spreekt de keuze hadden tussen de situatie verbeteren of gewoon in een land gaan wonen waar het beter is?
Ik zou u wel eens willen zien leven in een land met talibantoestanden, waar je als vrouw niet op straat mag lopen zonder helemaal ingepakt te zijn, waar je als man een baard van een vuist lang moet hebben, waar handen worden afgehakt bij diefstal, waar mensen worden geëxecuteerd op voetbalvelden, waar 100 zweepslagen als straf normaal is voor het drinken van een pint, waar ge als ge in de verkeerde mensen hun ogen kijkt met uw leven speelt, waar het recht niet hebt om te stemmen of een politieke partij op te starten, waar je als je even iets mis zegt over de huidige dictator uit je huis gesleept wordt en op straat doodgeschoten,...
Zoals altijd kan ik me wel volgen in uw mening Elberto.
Niettemin ben ik toch van mening dat andere posters ergens wel een punt hebben.
ipv. gemakkelijkshalve maar naar hier te komen moeten ze idd. eraan werken in hun eigen land.
Je haalt hier een paar punten aan waar ik in eerste instantie mee akkoord ga...maar....
een klein voorbeeld, eentje maar...
Een beetje recente geschiedenis kerels : 1979, Iran, ex Perzië
De Sjah wou zijn land moderniseren, naar westerse normen en waarden, vooruitgang dus,
recent nog footage gezien daarvan, die jong gasten waren daar precies als wij nu zijn...
Maar dan kwam het protest van de bevolking, ze wilden die vooruitgang niet, ze verkozen
middeleeuwse waarden en de shariah, zoals je zegt Elberto, ze kozen voor baarden, zweepslagen,
handenafhakken, vrouw -en homo onvriendelijk en andere barbaarse toestanden,
en zodoende werd de Sjah verdreven en werd onder luid gejuich ayatollah khomeini binnengehaald,
een hater van al wat westers is maar die huichelaar verbleef ondertussen wel al jaren in Parijs in ballingschap,
het westen dus, wat ie zo haatte...
Ondertussen zijn we 30 jaar later, had de Sjah aangebleven dan was dit nu een modern en wss
welvarend land met sterke westerse bindingen waar de bevolking enkel baat konden bij hebben.
Nee dus, de bevolking koos ZELF voor een achterlijk regime en tekenden daarbij hun eigen ondergang.
Ik weet het, zeker niet allemaal, ma toch, de revolutionaire wacht,
de hoeders van het islamisme, dat waren en ZIJN veelal fanatieke JONGEREN heh
'Dank zij' de roep van de meerderheid van de bevolking destijds is Iran nu nog steeds een
achterlijk islamitische dictatuur
Ook het Irak van Saddam Hoessein kende eind 70 begin 80 economische voorspoed wat dan weer
door oliebelangen en dictatoriale neigingen tot nul werd teruggebracht.
Zelf Nikita Chroestsjev had het (relatief) goed voor met de USSR in de jaren 50.
Maar zijn poging tot progressiviteit was na zijn dood voor jaren in de koelkast gestopt,
pas na Michael Gorbatsjov kwam er weer enig teken van hoop.
Ik weet niet of er in het vak informatica nog geschiedenis inbegrepen is,
probeer het es te volgen en geef dan nog es uw mening.
Mij zult ge geen geschiedenis moeten leren hoor, das mijn favo vak (bezigheid)
En rasechte islamieten, sorry ik moet ze niet, visum weigeren en terug droppen boven de woestijn,
one way ticket to the desert....