Naar aanleiding van topic 'Extreem rechts'

Naar aanleiding van topic 'Extreem rechts'

Berichtdoor Captain_Slow op vr 16 okt 2009 11:37 pm

FFFFFFUUUUUUUu schreef:
Captain_Slow schreef:Wat ik wel eens wil weten is ====>
Wat zijn de voordelen zijn er als er geen allochtonen (meer) zouden bijkomen?
Idem voor de nadelen?

Ikzelf ga hier geen commentaar opgeven, want er zullen er zijn die zich uitgenodigd voelen om in discussie te gaan.

Maar serieus, denk er eens over. Doe eens een voordelen/nadelen vergelijking en ik vrees voor de conclusie.

mag van mij in een aparte discussie, wijkt teveel af van de originele vraag maar kan ook over gedebateerd worden

Dus bij deze, laat jullie maar gaan ..

(Indien dit topic overbodig lijkt mag het weg)
Captain_Slow
Onwetende
Onwetende

Re: Naar aanleiding van topic 'Extreem rechts'

Berichtdoor Energie op za 17 okt 2009 12:22 am

Ik ben van mening dat er op het aantal vreemdelingen in ons land een grens moet gezet worden. Als voorbeeld een maximum van 10% vreemdelingen van de totale Belgische bevolking. Na het binnentreden in ons land heeft de vreemdeling 1 jaar de tijd op zich aan te passen, aan onze taal en gewoontes kortweg gezegd 1 jaar de tijd voor de taal te leren en zich in te burgeren. Dit wordt na 1 jaar getest met een examen. Ook hebben vreemdelingen pas recht op een uitkering na een half jaar gewerkt te hebben. Als deze voorwaarde niet voldaan is krijgen zij geen uitkering.

Buizen ze hebben ze 1 herkansing, daarna terug buiten.

Wrm?
Je moet duidelijke afspraken maken vind ik, wrm je wel, of niet een land binnen mag. Anders krijg je tafferelen gelijk die mannen die in een kraan gaan hangen om hun punt duidelijk te maken. Is de 10% voldaan, kom je op een wachtlijst.

Voordelen?
Betere inburgering en kennis van de moedertaal
Kostenbesparing-> niet iedereen een uitkering
betere controle.

Nadelen?
Wachtlijst die lang gaat worden en gaat zorgen voor frustraties.
Waar beginnen met deze regels toe te passen?

Ik heb al vaak nagedacht over vreemdelingen, ik kan hun soms absoluut niet zien, en raak soms gefrustreerd zeker als je hoort dat zij alle sociale woningen innemen en de belgen in de kou blijven staan. Als het aan mij lag werden zij veeeeel strenger behandeld want voor hun is het echt een luxe om hier te wonen. Vanzelfsprekend vind ik ook dat belgen op alles een voorkeursbehandeling moeten krijgen, tis tenslotte ook ons land. Pas als alle belgen een uitkering hebben en een sociale woning-> dan gaan kijken naar de rest.

Hun geloof is natuurlijk een vrije keuze maar vind ik soms helemaal hier niet passen. Onze gewoontes zijn te verschillend (op de manier wij leven) en onze godsdiensten zeker. Dit zorgt in mijn ogen te vaak voor botsingen. Politiekers en leerkrachten zeiden altijd tegen mij dat de mensen bang zijn voor iets vreemds! In mijn ogen de grootste bullshit wat er is. Maarja dan zijt gij de racist he.
Energie (oude nickname: Kryto)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op za 17 okt 2009 2:42 pm

Energie schreef:Ik heb al vaak nagedacht over vreemdelingen, ik kan hun soms absoluut niet zien, en raak soms gefrustreerd zeker als je hoort dat zij alle sociale woningen innemen en de belgen in de kou blijven staan. Als het aan mij lag werden zij veeeeel strenger behandeld want voor hun is het echt een luxe om hier te wonen. Vanzelfsprekend vind ik ook dat belgen op alles een voorkeursbehandeling moeten krijgen, tis tenslotte ook ons land. Pas als alle belgen een uitkering hebben en een sociale woning-> dan gaan kijken naar de rest.

Ten eerste, ga eens door een sociale woonwijk rijden, en vertel mij hoeveel "allochtonen" je daar ziet. Ge zult verrast zijn.

Wat mij telkens weer opvalt bij de "grote verdedigers van het vaderland en het blanke ras", is dat ze een totaal gebrek aan kennis van de realiteit hebben. Ik ga niet beweren dat ik een expert ben, maar ik ben ervan overtuigd dat ik meer inlevingsvermogen heb. Maar natuurlijk, 90% van de sociale voorzieningen gaan naar allochtonen! 90% van de doppers zijn allochtonen! En 90% van de poen zit in de pocket van Mohamed.

Ik ben er mij van bewust dat het percentage allochtonen dat in de armoede verkeerd relatief een pak hoger zal liggen dan het percentage autochtonen in armoede. En dat heeft ook zo zijn redenen. (zie mijn reactie op dit topic: viewtopic.php?f=16&t=36973&start=73). Het is echter verkeerd, ik durf zelf te stellen onmenselijk, om te zeggen dat ze de sociale voorzieningen "stelen" van de echt belgen. Deze mensen laten alles achter voor een kans op een beter bestaan. Ze krijgen hier kansen (bijvoorbeeld de kans op een sociale woning) die ze nooit in hun eigen land kunnen krijgen. Moeten we ze dan maar terug sturen? Ga maar creperen in je eigen land?
Het mag dan wel jouw geboorterecht, laten we eerder zeggen: geluk, zijn dat je in een rijk en welvarend land geboren bent en dus aanspraak maakt op een zeer goed sociaal stelsel. Dat betekend niet dat jij een beter mens bent en meer kansen moet krijgen op geluk.

De vader die met zijn gezin uit Afghanistan vluchtte, naar België trekt en hier probeert politiek asiel aan te vragen. Die hier probeert te overleven in een onbekende wereld van formaliteiten en misverstanden. Die vervolgens op een kraan klimt en daar wekenlang - uit wanhoop gedreven - aandacht probeert te vragen, om toch die kans op geluk en een beter leven te krijgen. Die man heeft volgens mij meer recht op sociale bijstand dan de autochtone Belg die de kansen die hij kreeg heeft vergooit.

Om terug te komen op het originele topic:

Voordelen:
- We hebben ze nodig voor onze sociale zekerheid te onderhouden (hoe ironisch eigenlijk, aangezien ze toch tot het "profitariaat" behoren?
- Om onze eigen economie te onderhouden zijn buitenlandse werkkrachten nodig. Een kenniseconomie zonder genoeg informatici gaat namelijk niet werken.
- Demografische veranderingen zijn van alle tijden, een volk mag dan per definitie een continuïteit zijn, het ondergaat sowieso evoluties. Dankzij de globalisering en de stand van de technologie kan men echter vanuit punt A naar de andere kant van de wereld trekken. Evolutie is iets natuurlijks en zal er altijd zijn, en het zijn evoluties die ons telkens tot een betere maatschappij hebben gebracht (Of ben je er niet van overtuigd dat je liever nu leeft dan in de middeleeuwen?)

Nadelen:
- Diezelfde evolutie maakt sommigen bang.
- Veel allochtonen zijn niet of te laag geschoold om mee te draaien in onze kenniseconomie. Dit maakt het natuurlijk krap lastig.
Weg met karma! Wij willen ranks!
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Energie op zo 18 okt 2009 3:02 am

Energie schreef:Ik heb al vaak nagedacht over vreemdelingen, ik kan hun soms absoluut niet zien, en raak soms gefrustreerd zeker als je hoort dat zij alle sociale woningen innemen en de belgen in de kou blijven staan. Als het aan mij lag werden zij veeeeel strenger behandeld want voor hun is het echt een luxe om hier te wonen. Vanzelfsprekend vind ik ook dat belgen op alles een voorkeursbehandeling moeten krijgen, tis tenslotte ook ons land. Pas als alle belgen een uitkering hebben en een sociale woning-> dan gaan kijken naar de rest.

Mayo schreef:Ten eerste, ga eens door een sociale woonwijk rijden, en vertel mij hoeveel "allochtonen" je daar ziet. Ge zult verrast zijn.

Eigenlijk niet, ik rij dagelijks naast een sociale wijk en daar wonen inderdaad belgen, beter nog ken ik daar een paar allochtonen die daar wonen en ben ik goed op de hoogte van wat daar allemaal gebeurt. Deze woonwijk bestaat uit 50 huizen waarvan het 40 bezet zijn door allochtonen, jawel 40. Deze kleine woonwijk in een normaal dorp slaagt erin in de voorbije 2jaar, 5 keer op het nieuws te komen. Laten we maar braaf zijn en zeggen met niet zo positief nieuws. Maar goed niet alle woonwijken over dezelfde kam scheren. Soms kom ik ook nog langs een andere voorbij dus dacht ik daar is een kijkje te gaan nemen. Opnieuw dezelfde verhoudingen. Doe ik vakantiewerk deze zomer, moet ik samen werken met een allochtoon die ik in mijn eigen land nog niet is deftig kon verstaan, goed hem is wat aan de tand voelen. Wat hij mij vertelde over waar hij woonde was nog veel erger: Ik zeg zijn exacte woorden: Vroeger woonden er een paar Belgen op mijn wijk ja, maar die hebben wij weggejaagd zodat er alleen onze mensen konden wonen.

Mayo schreef:Wat mij telkens weer opvalt bij de "grote verdedigers van het vaderland en het blanke ras", is dat ze een totaal gebrek aan kennis van de realiteit hebben. Ik ga niet beweren dat ik een expert ben, maar ik ben ervan overtuigd dat ik meer inlevingsvermogen heb.

Wat mij telkens weer opvalt bij de "grote voorstanders van het multicultureel zijn en de maatschappij in alle kleuren", is dat ze de grote verdedigers altijd een totaal gebrek opleggen wat compleet uit de lucht is gegrepen. Dan ook nog beweren dat jij meer inlevingsvermogen hebt dan mij gebaseerd op een klein stukje tekst dat ik op het internet zet, overtuigd mij dat ik te doen heb met iemand die compleet uit zijn nek aant lullen is.

Mayo schreef: Maar natuurlijk, 90% van de sociale voorzieningen gaan naar allochtonen! 90% van de doppers zijn allochtonen! En 90% van de poen zit in de pocket van Mohamed.

Maar natuurlijk zoals hierboven gezegd smijten de grote voorstanders mij woorden in mijn mond die ik nooit getypt heb.

Mayo schreef:Het is echter verkeerd, ik durf zelf te stellen onmenselijk, om te zeggen dat ze de sociale voorzieningen "stelen" van de echt belgen. Deze mensen laten alles achter voor een kans op een beter bestaan. Ze krijgen hier kansen (bijvoorbeeld de kans op een sociale woning) die ze nooit in hun eigen land kunnen krijgen. Moeten we ze dan maar terug sturen? Ga maar creperen in je eigen land?

Ga maar creperen in je eigen land? neen maar zoek oplossingen in je eigen land, probeer bij JOUW de sociale zekerheid te verbeteren en probeer je eigen land beter te maken door er moeite en energie in te steken in plaats van weg te lopen van je problemen en zo je eigen land ook nog es in de steek te laten. Maja in België ist makkelijker he.

Mayo schreef:De vader die met zijn gezin uit Afghanistan vluchtte, naar België trekt en hier probeert politiek asiel aan te vragen. Die hier probeert te overleven in een onbekende wereld van formaliteiten en misverstanden. Die vervolgens op een kraan klimt en daar wekenlang - uit wanhoop gedreven - aandacht probeert te vragen, om toch die kans op geluk en een beter leven te krijgen. Die man heeft volgens mij meer recht op sociale bijstand dan de autochtone Belg die de kansen die hij kreeg heeft vergooit.

De vader die met zijn gezin uit Afghanistan vertrok, naar België en hier probeert politiek asiel aan te vragen. Heeft gehoord dat hier de overheid helpt als hij niet rondkomt, of als zijn vrouw ziek is. Het lukt hem helaas niet om asiel te krijgen, en probeert zijn wil door te drijven door illigaal in het land te blijven en zo ook nog es een 10tal wetten breekt om zijn punt duidelijk te maken om zo toch in dit luxe paradijs te kunnen verblijven en het hem veel makkelijker te maken. Die man was volgens mij beter in zijn land gebleven en had een politieke partij opgestart om zo zijn land te verbeteren, ziekteverzekering te verplichten en om zijn sociale zekerheid aan te pakken.

Klinkt verdorie al anders he?
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bjoerk op zo 18 okt 2009 8:33 am

Helaas word meneer dan wel bijna dood geschoten als hij dat probeert. Je moet die politieke situatie niet vergelijken met de onze, + is meneer daar wss vertrokken omdat hij bedreigt werd door de oorlog tegen de taliban, waar meer burger slachtoffers vallen dan talibanners.

Maar meneer de racist, want dat ben je als je allochtonen niet kunt zien. Ga maar lekker in je holletje zitten en zijt maar braaf.
bjoerk
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor LongTallErnie op zo 18 okt 2009 9:10 am

waarschijnlijk zijn er teveel bang voor de waarhied!!!

ik zelf krijg nooit commentaar maar ik denk dat dat is omdat ik 2,18 meter ben, beetje lastig om mij treffend te slaan :D
LongTallErnie
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor Qoss op zo 18 okt 2009 9:18 am

LongTallErnie schreef:waarschijnlijk zijn er teveel bang voor de waarhied!!!

ik zelf krijg nooit commentaar maar ik denk dat dat is omdat ik 2,18 meter ben, beetje lastig om mij treffend te slaan :D

ne stevige rechtse in uw ballen? :-=
Afbeelding
Qoss (oude nickname: MC Weed)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor LongTallErnie op zo 18 okt 2009 9:30 am

Qoss schreef:
LongTallErnie schreef:waarschijnlijk zijn er teveel bang voor de waarhied!!!

ne stevige rechtse in uw ballen? :-=

mmh ](*,) ](*,)

dat had je niet moeten zeggen (auw)
LongTallErnie
Krapuul
Krapuul

Berichtdoor Mayo op zo 18 okt 2009 10:12 am

Energie schreef:Ga maar creperen in je eigen land? neen maar zoek oplossingen in je eigen land, probeer bij JOUW de sociale zekerheid te verbeteren en probeer je eigen land beter te maken door er moeite en energie in te steken in plaats van weg te lopen van je problemen en zo je eigen land ook nog es in de steek te laten. Maja in België ist makkelijker he.

Makkelijker...jij onmens...

Weet ge wel hoe belachelijk het is wat je zegt? Denkt ge nu echt dat irakezen, afghanen, palestijnen, congolezen, ... er zouden in slagen in hun eigen land een dergelijk systeem op te zetten? Zelfs mochten ze er miraculeus in slagen, dan wordt hun systeem verkloot door terreur, rebellen, oorlog. Bovendien is zo'n systeem niet haalbaar omdat het gemiddelde gezin uit die regio's zichzelf nog niet kan onderhouden, laat staan een derde.

Ik vind het bovendien wel ferm, stel u eens in hun plaats...Wat zou jij doen? Of leef je echt in de illusie dat het jouw verdienste is om te mogen leven in ons systeem? Je hebt gewoon geluk. Is het dan verkeerd dat een gezin een land vol geweld en miserie achterlaat om toch maar die ene kans op een gelukkig leven te krijgen? Je leeft maar één keer. Dan kan je beter gelukkig leven.

Energie schreef:De vader die met zijn gezin uit Afghanistan vertrok, naar België en hier probeert politiek asiel aan te vragen. Heeft gehoord dat hier de overheid helpt als hij niet rondkomt, of als zijn vrouw ziek is. Het lukt hem helaas niet om asiel te krijgen, en probeert zijn wil door te drijven door illigaal in het land te blijven en zo ook nog es een 10tal wetten breekt om zijn punt duidelijk te maken om zo toch in dit luxe paradijs te kunnen verblijven en het hem veel makkelijker te maken. Die man was volgens mij beter in zijn land gebleven en had een politieke partij opgestart om zo zijn land te verbeteren, ziekteverzekering te verplichten en om zijn sociale zekerheid aan te pakken.

Klinkt verdorie al anders he?

Gij slaat door.
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor elberto op zo 18 okt 2009 10:39 am

@energie,

Denkt gij nu echt serieus dat die mensen waarover jij spreekt de keuze hadden tussen de situatie verbeteren of gewoon in een land gaan wonen waar het beter is?

Ik zou u wel eens willen zien leven in een land met talibantoestanden, waar je als vrouw niet op straat mag lopen zonder helemaal ingepakt te zijn, waar je als man een baard van een vuist lang moet hebben, waar handen worden afgehakt bij diefstal, waar mensen worden geëxecuteerd op voetbalvelden, waar 100 zweepslagen als straf normaal is voor het drinken van een pint, waar ge als ge in de verkeerde mensen hun ogen kijkt met uw leven speelt, waar het recht niet hebt om te stemmen of een politieke partij op te starten, waar je als je even iets mis zegt over de huidige dictator uit je huis gesleept wordt en op straat doodgeschoten,...

mayo schreef:Gij slaat door.

Amen to that.
Voor mij is het enige criterium voor mensen die naar Vlaanderen komen, de taal. Echt waar het kan me niet schelen of je zwart/blank/homo/hetero/moslim/christen/jood bent als je maar Nederlands spreekt of toch een zichtbare moeite doet om het te spreken.
Wat je thuis of tegen je landgenoten spreekt kan me uiteraard ook niets schelen maar ik zou graag in mijn vaderland mijn moedertaal kunnen spreken en ik vind het echt erg als ik op de bus zit en ik hoor overal Frans gesproken worden.
Niet dat Frans geen mooie taal is maar ik woon in een randgemeente van Brussel en ik zie die olievlek van Franstaligen zo uitbreiden dat het om bang van te worden is.
Als er hier in de buurt mensen verhuizen dan komt er 95% van de keren Franstaligen uit Brussel wonen.
Afbeelding

De klok tikt.
elberto
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Energie op zo 18 okt 2009 7:55 pm

Energie schreef:Ga maar creperen in je eigen land? neen maar zoek oplossingen in je eigen land, probeer bij JOUW de sociale zekerheid te verbeteren en probeer je eigen land beter te maken door er moeite en energie in te steken in plaats van weg te lopen van je problemen en zo je eigen land ook nog es in de steek te laten. Maja in België ist makkelijker he.

[/quote]
Mayo schreef:Makkelijker...jij onmens...

De dwaas noemt mij een onmens,ik ben een onmens omdat ik het beter vind dat ze hun eigen land verbeteren in plaats van naar hier te komen. Waar jij daar een onmens in ziet weet ik niet makom je hebt al vaker uit je nek geluld. Bij jou zullen de problemen nooit opgelost geraken dat is wel duidelijk.

Mayo schreef:Weet ge wel hoe belachelijk het is wat je zegt? Denkt ge nu echt dat irakezen, afghanen, palestijnen, congolezen, ... er zouden in slagen in hun eigen land een dergelijk systeem op te zetten? Zelfs mochten ze er miraculeus in slagen, dan wordt hun systeem verkloot door terreur, rebellen, oorlog. Bovendien is zo'n systeem niet haalbaar omdat het gemiddelde gezin uit die regio's zichzelf nog niet kan onderhouden, laat staan een derde.

Dus jij geeft al die landen geen toekomst wie is nu de onmens, wa ge hier gwn zegt is dat die landen hopeloos verloren zijn: sjiek jong, de mensen van daar die in zak in as zitten gaan u graag horen. Als je op een bepaald moment zo laag zit, kan je alleen maar omhoog. That aint rocket sience. Trouwens de nationaliteiten die jij opnoemt zijn nog niet eens doorwegend aanwezig in dit land.

Mayo schreef:Gij slaat door.

Ahja want iedere vreemdeling die hier zit is een braaf slachtoffertje die komt een een oorlogsgebied?
Zijn precies veel oorlogsgebieden bijgekomen de laatste tijd waar ik niks van afweet? dan nog zeggen dat ik doorsla en maar op de helft reageren wat ik schrijf is maar een belachelijke reactie met weinig inhoud, gelieve mij invervolg dan niet meer te quote en mij wat leeswerk te besparen danku
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Energie op zo 18 okt 2009 8:00 pm

bjoerk schreef:Helaas word meneer dan wel bijna dood geschoten als hij dat probeert. Je moet die politieke situatie niet vergelijken met de onze, + is meneer daar wss vertrokken omdat hij bedreigt werd door de oorlog tegen de taliban, waar meer burger slachtoffers vallen dan talibanners.

Maar meneer de racist, want dat ben je als je allochtonen niet kunt zien. Ga maar lekker in je holletje zitten en zijt maar braaf.

Haha dan kom ik juist van jouw foto topic en dan kom jij hier nog zo praat verkopen, nu ist plaatje helemaal mooi.
Zoekt eerst es de definitie van racist op Einstein eer ge u hier komt belachelijk maken. Gij begint over de Taliban te praten, wie zeg dat ik het had over de mensen die van die regio komen?? Daar waren we nog niet eens over bezig en hebk ik nog een andere mening over. Mag ik in jouw holletje komen zitten dan?
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bjoerk op zo 18 okt 2009 8:23 pm

Energie schreef:
bjoerk schreef:Helaas word meneer dan wel bijna dood geschoten als hij dat probeert. Je moet die politieke situatie niet vergelijken met de onze, + is meneer daar wss vertrokken omdat hij bedreigt werd door de oorlog tegen de taliban, waar meer burger slachtoffers vallen dan talibanners.

Haha dan kom ik juist van jouw foto topic en dan kom jij hier nog zo praat verkopen, nu ist plaatje helemaal mooi.
Zoekt eerst es de definitie van racist op Einstein eer ge u hier komt belachelijk maken. Gij begint over de Taliban te praten, wie zeg dat ik het had over de mensen die van die regio komen?? Daar waren we nog niet eens over bezig en hebk ik nog een andere mening over. Mag ik in jouw holletje komen zitten dan?

Wie begint hier over de Vader uit Afghanistan, idioot. Trouwens als je mensen beoordeelt om het feit dat ze dik zijn (ooh no he said it) dan zegt dat meer over u dan over mijn niveau. =D>
bjoerk
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Energie op zo 18 okt 2009 10:17 pm

bjoerk schreef:
Energie schreef:

Wie begint hier over de Vader uit Afghanistan, idioot. Trouwens als je mensen beoordeelt om het feit dat ze dik zijn (ooh no he said it) dan zegt dat meer over u dan over mijn niveau. =D>

Opnieuw zit je alweer fout domme clown, de vorige comment van u sloeg al nergers op, maar nu probeert ge precies nog beter te doen. Over Afghanistan is Mayo begonnen ik heb het gwn herschreven om een punt duidelijk te maken, helaas was ik er zelf niet over begonnen. Ook wil ik u toch es zien uitleggen waar ge mij ziet zeggen dat ge dik zijt? Juist ja nergens dus. Leren lezen is een begin om met de grote jongens mee te doen, volgende keer beter.
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op ma 19 okt 2009 12:36 pm

Energie schreef:
Mayo schreef:Makkelijker...jij onmens...

De dwaas noemt mij een onmens,ik ben een onmens omdat ik het beter vind dat ze hun eigen land verbeteren in plaats van naar hier te komen. Waar jij daar een onmens in ziet weet ik niet makom je hebt al vaker uit je nek geluld. Bij jou zullen de problemen nooit opgelost geraken dat is wel duidelijk.

Het gaat er mij juist om dat je je eens in de plaats moet stellen van die mensen, in België is het makkelijk om te zeggen: jah, ze moeten ginder maar hun eigen systeem starten. Er is echter een nijpend tekort aan geschoolden die ginder in staat zouden zijn een dergelijk systeem op te zetten.

Daarmee zeg ik niet dat het niet onmogelijk is, maar het zal tijd nodig hebben. Het heeft bij ons ook eeuwen geduurd! Nu als ik als mens mij probeer in te leven in zo'n persoon dan versta ik hem. Je leeft maar 1 keer, dan kan je maar beter elke kans die je krijgt met beide handen grijpen.

Het is niet uit onwil, maar uit onmacht.

Edit:

Het is natuurlijk ook niet dat ik suggereer dat iedere vluchteling uit een oorlogsgebied komt, maar ik ging gewoon verder op dat scenario.

Natuurlijk zijn er profiteurs, er zijn parasieten, maar er zijn vooral veel mensen die hier vluchten voor hun problemen.

De Amerikaanse onafhankelijkheidsverklaring zegt dat ieder mens het recht heeft op leven, vrijheid, en het streven naar geluk. (Life, liberty and the persuit of happiness). Dit slaat niet enkel op hun eigen staatsburgers, maar op ieder persoon in de wereld. Het mag dan wel een karamellenvers zijn, het is een belangrijk recht van de mens. In veel mensen hun ogen zal het zelf de betekenis van hun leven zijn. Ik ben er dan ook persoonlijk van overtuigd dat elk mens de kansen moet grijpen om hun levenstoestand te verbeteren, en als dat migreren naar een ander land is, so be it.

Natuurlijk zie ik ook het probleem hiervan in, wij kunnen een dergelijke kost niet dragen. Stel je voor dat heel afrika naar hier komt. Wij moeten echter wel humaan omgaan met deze mensen. Wij hebben het geluk geboren te zijn in het land waar zo'n systeem bestaat. Wij hebben daar niets voor moeten doen, we krijgen alle kansen in onze schoot geworpen. Dan is het eigenlijk maar spijtig dat anderen die kansen niet kunnen krijgen.

Ik besef dat een te grote migratiestroom absoluut niet houdbaar is, maar ik zou het onmenselijk vinden mochten we een systeem hanteren waar we deze mensen als nummers behandelen en quota's invoeren zoals jij voorstelt. Mensen zijn geen producten, mensen zijn mensen. Elk geval moet apart bekeken worden, en we moeten trachten deze mensen op te nemen in onze gemeenschap. Nu "profiteren" ze misschien nog van onze sociale zekerheid, maar dat zal al helemaal anders worden in de volgende generaties wanneer de sociale controle zal optreden.
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor crazyloco op ma 19 okt 2009 1:42 pm

voor dat we racistische praatjes gaan verkope zou ik maar eens goed en diep nadenken.hoe dat komt dat er vreemdelinge in belgie wone.
Afbeelding
crazyloco
Pastoor
Pastoor

Berichtdoor Energie op ma 19 okt 2009 3:05 pm

crazyloco schreef:voor dat we racistische praatjes gaan verkope zou ik maar eens goed en diep nadenken.hoe dat komt dat er vreemdelinge in belgie wone.

Voor dat we onnozele praatjes komen typen zou ik maar het topic es tegoei lezen en diep nadenken, hoe dat dat komt dat gij racistische praatjes ziet, wat er niet zijn en dat wij wel al aant discussiëren zijn hoe dat dat komt dat zij hier zijn.

@ Mayo we beginnen mekaar te begrijpen, helaas vind ik soms dat de mensen die we kansen geven, weinig respect tonen en zich niet altijd zich aanpassen. Als ze dit deden had ik ook al een pak minder problemen met hun, maja...
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor bjoerk op ma 19 okt 2009 3:08 pm

Energie schreef:
bjoerk schreef:
Energie schreef:

Opnieuw zit je alweer fout domme clown, de vorige comment van u sloeg al nergers op, maar nu probeert ge precies nog beter te doen. Over Afghanistan is Mayo begonnen ik heb het gwn herschreven om een punt duidelijk te maken, helaas was ik er zelf niet over begonnen. Ook wil ik u toch es zien uitleggen waar ge mij ziet zeggen dat ge dik zijt? Juist ja nergens dus. Leren lezen is een begin om met de grote jongens mee te doen, volgende keer beter.

Gij zegt dat je van mijn foto topic terug komt en doet minachtend tov mij wat denk je dan dat ik denk.
bjoerk
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Kevin_Phillippe op do 22 okt 2009 7:38 am

elberto schreef:@energie,

Denkt gij nu echt serieus dat die mensen waarover jij spreekt de keuze hadden tussen de situatie verbeteren of gewoon in een land gaan wonen waar het beter is?

Ik zou u wel eens willen zien leven in een land met talibantoestanden, waar je als vrouw niet op straat mag lopen zonder helemaal ingepakt te zijn, waar je als man een baard van een vuist lang moet hebben, waar handen worden afgehakt bij diefstal, waar mensen worden geëxecuteerd op voetbalvelden, waar 100 zweepslagen als straf normaal is voor het drinken van een pint, waar ge als ge in de verkeerde mensen hun ogen kijkt met uw leven speelt, waar het recht niet hebt om te stemmen of een politieke partij op te starten, waar je als je even iets mis zegt over de huidige dictator uit je huis gesleept wordt en op straat doodgeschoten,...

Zoals altijd kan ik me wel volgen in uw mening Elberto.
Niettemin ben ik toch van mening dat andere posters ergens wel een punt hebben.
ipv. gemakkelijkshalve maar naar hier te komen moeten ze idd. eraan werken in hun eigen land.
Je haalt hier een paar punten aan waar ik in eerste instantie mee akkoord ga...maar....
een klein voorbeeld, eentje maar...

Een beetje recente geschiedenis kerels : 1979, Iran, ex Perzië
De Sjah wou zijn land moderniseren, naar westerse normen en waarden, vooruitgang dus,
recent nog footage gezien daarvan, die jong gasten waren daar precies als wij nu zijn...
Maar dan kwam het protest van de bevolking, ze wilden die vooruitgang niet, ze verkozen
middeleeuwse waarden en de shariah, zoals je zegt Elberto, ze kozen voor baarden, zweepslagen,
handenafhakken, vrouw -en homo onvriendelijk en andere barbaarse toestanden,
en zodoende werd de Sjah verdreven en werd onder luid gejuich ayatollah khomeini binnengehaald,
een hater van al wat westers is maar die huichelaar verbleef ondertussen wel al jaren in Parijs in ballingschap,
het westen dus, wat ie zo haatte...

Ondertussen zijn we 30 jaar later, had de Sjah aangebleven dan was dit nu een modern en wss
welvarend land met sterke westerse bindingen waar de bevolking enkel baat konden bij hebben.
Nee dus, de bevolking koos ZELF voor een achterlijk regime en tekenden daarbij hun eigen ondergang.
Ik weet het, zeker niet allemaal, ma toch, de revolutionaire wacht,
de hoeders van het islamisme, dat waren en ZIJN veelal fanatieke JONGEREN heh :?
'Dank zij' de roep van de meerderheid van de bevolking destijds is Iran nu nog steeds een
achterlijk islamitische dictatuur

Ook het Irak van Saddam Hoessein kende eind 70 begin 80 economische voorspoed wat dan weer
door oliebelangen en dictatoriale neigingen tot nul werd teruggebracht.

Zelf Nikita Chroestsjev had het (relatief) goed voor met de USSR in de jaren 50.
Maar zijn poging tot progressiviteit was na zijn dood voor jaren in de koelkast gestopt,
pas na Michael Gorbatsjov kwam er weer enig teken van hoop.

Ik weet niet of er in het vak informatica nog geschiedenis inbegrepen is,
probeer het es te volgen en geef dan nog es uw mening.
Mij zult ge geen geschiedenis moeten leren hoor, das mijn favo vak (bezigheid)

En rasechte islamieten, sorry ik moet ze niet, visum weigeren en terug droppen boven de woestijn,
one way ticket to the desert....
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
Kevin_Phillippe (oude nickname: Kevin Phillippe)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op do 22 okt 2009 8:54 am

Tjah, het probleem met de grote "progressieven", die grootse plannen hebben om hun staat volledig te veranderen, dat is gewoon dat het volk een log iets is. Waarom zouden we iets anders doen dan wat we altijd gedaan hebben? Daarom geloof ik ook niet dat dergelijke revoluties kunnen werken. De wereld gaat vooruit door evolutie.
Waarom heeft Amerika het zo moeilijk gehad om de democratie in te stellen in Iraq? België heeft na 1830 nog een 150 jaar nodig gehad vooraleer iedereen stemrecht had en kerk&staat mooi gesplitst waren. En de amerikanen wilden een democratie instellen in Iraq sinds de invasie in 2003, dus in amper 6 jaar zou alles in orde moeten zijn? Je kan een volk niet dwingen te veranderen in 6 jaar, terwijl andere landen er veel langer hebben over gedaan.

Dankzij de verlichting hebben wij hier een domino-effect gestart dat heel onze maatschappij heeft veranderd van een katholiek-conservatieve samenleving naar een vrij progressieve samenleving. Zoals al vaak aangehaald, heeft de islam een dergelijke verlichting nog niet meegemaakt. Wij kunnen die niet dwingen, ze moeten vanzelf beginnen denken, en daar zullen nog heel wat generaties overgaan.

Nog een laatste punt KP: Jongeren zijn vaak de meest fanatieke, maar dat is hier ook he. Het marxisme, het liberalisme is alleen puur en onversneden bij de jongeren. Hoe ouder, hoe gematigder.
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor elberto op do 22 okt 2009 6:39 pm

Mayo schreef:Tjah, het probleem met de grote "progressieven", die grootse plannen hebben om hun staat volledig te veranderen, dat is gewoon dat het volk een log iets is. Waarom zouden we iets anders doen dan wat we altijd gedaan hebben? Daarom geloof ik ook niet dat dergelijke revoluties kunnen werken. De wereld gaat vooruit door evolutie.
Waarom heeft Amerika het zo moeilijk gehad om de democratie in te stellen in Iraq? België heeft na 1830 nog een 150 jaar nodig gehad vooraleer iedereen stemrecht had en kerk&staat mooi gesplitst waren. En de amerikanen wilden een democratie instellen in Iraq sinds de invasie in 2003, dus in amper 6 jaar zou alles in orde moeten zijn? Je kan een volk niet dwingen te veranderen in 6 jaar, terwijl andere landen er veel langer hebben over gedaan.

Dankzij de verlichting hebben wij hier een domino-effect gestart dat heel onze maatschappij heeft veranderd van een katholiek-conservatieve samenleving naar een vrij progressieve samenleving. Zoals al vaak aangehaald, heeft de islam een dergelijke verlichting nog niet meegemaakt. Wij kunnen die niet dwingen, ze moeten vanzelf beginnen denken, en daar zullen nog heel wat generaties overgaan.

Nog een laatste punt KP: Jongeren zijn vaak de meest fanatieke, maar dat is hier ook he. Het marxisme, het liberalisme is alleen puur en onversneden bij de jongeren. Hoe ouder, hoe gematigder.

Dat laatste is niet echt iets wat je van moslimfundamentalisme kan zeggen hoor. Natuurlijk zijn er veel fanatieke jongeren en als we over de Westerse landen spreken zullen ze waarschijnlijk zelf in de meerderheid zijn tegenover de oudere moslims (als tegenreactie op de maatschappij), maar als we globaal gaan kijken...

Moslimfundamentalisme is 1 van de grootste kwaden in deze wereld op dit moment. Het probleem is dat het bijna niet bestreden kan worden zonder het te verergeren...
Afbeelding

De klok tikt.
elberto
Ontslagen
Ontslagen

Keer terug naar Algemeen