LeCreuset9 schreef:tjah hoewel hun ideologie compleet verwerpelijk is hebben ze niet voor problemen gezorgd, geen rellen doen ontstaan en geen politiecommissariaat aangevallen zoals wel eens in molenbeek zou kunnen gebeuren...
Ze reageren gewoon met de verkeerde ideologie op de problemen die onze hedendaagse multiculturele samenleving heeft en grijpen terug naar het verleden, wat kun je eraan doen? Als je ze buiten de wet plaats doe dan ineens hetzelfde voor extreem links want die zijn meestal een pak misdadiger

Kevin_Phillippe schreef:Als ik moet kiezen... dan nog liever 'Blood and Honour' dan de islam.

Mayo schreef:Kevin_Phillippe schreef:Als ik moet kiezen... dan nog liever 'Blood and Honour' dan de islam.
Dus jij wil liever een bondgenootschap met mensen die als basiswaarden hun eigen superioriteit, agressie, en haat hebben; dan met mensen die als basiswaarden liefde en solidariteit hebben maar die door enkele rotte appels, foute interpretaties, en groepsdruik wordt verpest?

Lupes schreef:Mayo schreef:Kevin_Phillippe schreef:Als ik moet kiezen... dan nog liever 'Blood and Honour' dan de islam.
Dus jij wil liever een bondgenootschap met mensen die als basiswaarden hun eigen superioriteit, agressie, en haat hebben; dan met mensen die als basiswaarden liefde en solidariteit hebben maar die door enkele rotte appels, foute interpretaties, en groepsdruik wordt verpest?
mag ik erop wijzen dat een van de pijlers van de islam de 'jihad' is? en dat is nu ook niet meteen liefde en solidariteit...

Mayo schreef:Lupes schreef:Mayo schreef:Kevin_Phillippe schreef:Als ik moet kiezen... dan nog liever 'Blood and Honour' dan de islam.
mag ik erop wijzen dat een van de pijlers van de islam de 'jihad' is? en dat is nu ook niet meteen liefde en solidariteit...
Cafépraat.
Dan kun je ook gaan zeggen dat het katholicisme kruistochten heeft gedaan. Alle katholieken buiten verdomme! Alleen het Atheïsme mag blijven, de enige "religie" die geen massamoorden op zijn kerfstok heeft staan. (En dat laatste was deels ironisch, want ik betwijfel dat zelf sterk.)

LeCreuset9 schreef:'Moderne' christelijke extremisten blazen zichzelf niet op een verklaren geen heilige oorlog t.o.v. andere godsdiensten en volkeren of steken hun lesbische dochter in brand bij een rituele moord (krant van vandaag en gistere). Zij sluiten zich eerder af van de rest van de maatschappij. Het christendom is al 100den jaren uit de 'veroverings/bekeerfase met zwaard en vuur'

Didier Deluxe schreef:LeCreuset9 schreef:'Moderne' christelijke extremisten blazen zichzelf niet op een verklaren geen heilige oorlog t.o.v. andere godsdiensten en volkeren of steken hun lesbische dochter in brand bij een rituele moord (krant van vandaag en gistere). Zij sluiten zich eerder af van de rest van de maatschappij. Het christendom is al 100den jaren uit de 'veroverings/bekeerfase met zwaard en vuur'
Ik vind het nogal dom om een godsdienst boven een andere te plaatsen, want in de grond zijn ze allemaal fout...

LeCreuset9 schreef:
'Moderne' christelijke extremisten blazen zichzelf niet op een verklaren geen heilige oorlog t.o.v. andere godsdiensten en volkeren of steken hun lesbische dochter in brand bij een rituele moord (krant van vandaag en gistere). Zij sluiten zich eerder af van de rest van de maatschappij. Het christendom is al 100den jaren uit de 'veroverings/bekeerfase met zwaard en vuur'

eXistenZ schreef:LeCreuset9 schreef:
'Moderne' christelijke extremisten blazen zichzelf niet op een verklaren geen heilige oorlog t.o.v. andere godsdiensten en volkeren of steken hun lesbische dochter in brand bij een rituele moord (krant van vandaag en gistere). Zij sluiten zich eerder af van de rest van de maatschappij. Het christendom is al 100den jaren uit de 'veroverings/bekeerfase met zwaard en vuur'
Als het Christendom zo tolerant is, zeg mij dan maar meteen eens waarom de evolutietheorie (duidelijk bewezen en onderlegd) op de helft van Amerikaanse scholen niet onderwezen mag worden.

eXistenZ schreef:LeCreuset9 schreef:...
Als het Christendom zo tolerant is, zeg mij dan maar meteen eens waarom de evolutietheorie (duidelijk bewezen en onderlegd) op de helft van Amerikaanse scholen niet onderwezen mag worden.

Interfred schreef:"Wie krijgt de jobs, wie krijgt het geld, wie krijgt er sociale woningen, wie krijgt sociale hulp, wie wordt er in dit land royaal bedeeld en behandeld? De immigrant!"
Deze smaakmaker waarmee Koppen begint zou de mening zijn van een schokkend onverdraagzame, fascistische en racistische groepering. Daar zou je nu toch gek van worden? Het punt dat hij met dat zinnetje maakt is waar! Wat doet het ertoe wie hem uitspreekt? Dergelijke zwartmakerij heet 'poisening the well'. Ik vind dat verschrikkelijk van canvas omdat dat een actueel probleem is waar Vlaanderen mee te kampen heeft, en zij (canvas) dringen dan een mening op aan het volk. Ze zeggen basically "wie dat in twijfel durft te trekken, moet wel een racist/fascist/ ... zijn!"
Hup, weer zoveel mensen die bereid zijn over zich te laten lopen.
Die documentaire is PROPAGANDA, gemaakt door een halve commi-zender.
Als iemand hier een filmpje gemaakt in een moskee waarin een imam extremistische uitspraken doet zou zetten, zou iedereen er direct opspringen en terecht kritische bemerkingen bij hebben. Maar nu het van canvas komt, slikken we allemaal gewillig de boodschap. Bs!
De wijze waarop deze docu is gemaakt is ook allesbehalve een simpele (en correcte) weergave van de feiten. Wat doen ze? Ze schetsen het profiel van de 3 ergste badasses die daar rondlopen, dus iedereen van de nsa zal zo wel zijn. En 'o check die daar ne kalen, snel filmen!!' En; 'de cameraploeg moet onder begeleiding naar binnen voor hun eigen veiligheid'; dat moet wel een agressieve menigte zijn! En omygawd die muziek is ook zo wild! En hup dan steken we er nog eens beelden bij van 40 jaar geleden van een vechtpartij waar niets op te herkennen is.
En dan die filmtechniek met bijhorende klanken die ze constant gebruiken om een bepaalde sfeer te creëren.
En, en, en...
Ik veracht racisten en het fascisme/nazisme met al zijn aftakkingen/aanhangers, maar dit lijkt me zwaar overdreven.
Dus versta me niet verkeerd (want ik verwacht al een heleboel mensen die deze reactie verkeerd zullen interpreteren); deze samenkomst is ook naar mijn mening te radicaal. Ik wou gewoon even het punt maken dat deze reportage op niets trekt.eXistenZ schreef:LeCreuset9 schreef:...
"De helft van de Amerikaanse scholen"
Heb je daar iets van bewijs van? Want zo geloof ik daar niet veel van.
Trouwens; tolerantie en ontkennen van evolutietheorie - hoe ridicuul ook - staan niet haaks op mekaar dus je maakt eigenlijk geen punt.

Lupes schreef:Mayo schreef:Kevin_Phillippe schreef:Als ik moet kiezen... dan nog liever 'Blood and Honour' dan de islam.

Kennyroelandts schreef:Ze laten het inderdaad heel extreem lijken, dat is het ook, maar niet in de zin van gewelddadig. Het komt schokkend over maar zo lang ze dat doen in een gesloten kring zonder er anders gestemden mee lastig te vallen kan je die niets maken vind ik. Oké ja, het is nu gefilmd. Maar wat als die mannen volgende week weer ergens zitten in een feestzaal? Niemand gaat dit geweten hebben dus er zal ook geen haan naar kraaien.

Kennyroelandts schreef:Ze laten het inderdaad heel extreem lijken, dat is het ook, maar niet in de zin van gewelddadig. Het komt schokkend over maar zo lang ze dat doen in een gesloten kring zonder er anders gestemden mee lastig te vallen kan je die niets maken vind ik. Oké ja, het is nu gefilmd. Maar wat als die mannen volgende week weer ergens zitten in een feestzaal? Niemand gaat dit geweten hebben dus er zal ook geen haan naar kraaien.

Captain_Slow schreef:Wat ik wel eens wil weten is ====>
Wat zijn de voordelen zijn er als er geen allochtonen (meer) zouden bijkomen?
Idem voor de nadelen?
Ikzelf ga hier geen commentaar opgeven, want er zullen er zijn die zich uitgenodigd voelen om in discussie te gaan.
Maar serieus, denk er eens over. Doe eens een voordelen/nadelen vergelijking en ik vrees voor de conclusie.

Interfred schreef:"Wie krijgt de jobs, wie krijgt het geld, wie krijgt er sociale woningen, wie krijgt sociale hulp, wie wordt er in dit land royaal bedeeld en behandeld? De immigrant!"
Deze smaakmaker waarmee Koppen begint zou de mening zijn van een schokkend onverdraagzame, fascistische en racistische groepering. Daar zou je nu toch gek van worden? Het punt dat hij met dat zinnetje maakt is waar! Wat doet het ertoe wie hem uitspreekt? Dergelijke zwartmakerij heet 'poisening the well'. Ik vind dat verschrikkelijk van canvas omdat dat een actueel probleem is waar Vlaanderen mee te kampen heeft, en zij (canvas) dringen dan een mening op aan het volk. Ze zeggen basically "wie dat in twijfel durft te trekken, moet wel een racist/fascist/ ... zijn!"
Hup, weer zoveel mensen die bereid zijn over zich te laten lopen.
Die documentaire is PROPAGANDA, gemaakt door een halve commi-zender.
Als iemand hier een filmpje gemaakt in een moskee waarin een imam extremistische uitspraken doet zou zetten, zou iedereen er direct opspringen en terecht kritische bemerkingen bij hebben. Maar nu het van canvas komt, slikken we allemaal gewillig de boodschap. Bs!
De wijze waarop deze docu is gemaakt is ook allesbehalve een simpele (en correcte) weergave van de feiten. Wat doen ze? Ze schetsen het profiel van de 3 ergste badasses die daar rondlopen, dus iedereen van de nsa zal zo wel zijn. En 'o check die daar ne kalen, snel filmen!!' En; 'de cameraploeg moet onder begeleiding naar binnen voor hun eigen veiligheid'; dat moet wel een agressieve menigte zijn! En omygawd die muziek is ook zo wild! En hup dan steken we er nog eens beelden bij van 40 jaar geleden van een vechtpartij waar niets op te herkennen is.
En dan die filmtechniek met bijhorende klanken die ze constant gebruiken om een bepaalde sfeer te creëren.
En, en, en...
Ik veracht racisten en het fascisme/nazisme met al zijn aftakkingen/aanhangers, maar dit lijkt me zwaar overdreven.
Dus versta me niet verkeerd (want ik verwacht al een heleboel mensen die deze reactie verkeerd zullen interpreteren); deze samenkomst is ook naar mijn mening te radicaal. Ik wou gewoon even het punt maken dat deze reportage op niets trekt.eXistenZ schreef:LeCreuset9 schreef:...
"De helft van de Amerikaanse scholen"
Heb je daar iets van bewijs van? Want zo geloof ik daar niet veel van.
Trouwens; tolerantie en ontkennen van evolutietheorie - hoe ridicuul ook - staan niet haaks op mekaar dus je maakt eigenlijk geen punt.
FFFFFFFFFUUUUUU schreef:De enigste oplossing is mensen elkaar beter te laten begrijpen, een betere algemene kennis en opvoeding is voor iedereen goed. (daarom ben ik van mening dat ze die wet van schoolplicht tot 18 jaar beter veranderen tot schoolplicht tot ge in diploma hebt, kwestie van motivatie).

Mayo schreef:FFFFFFFFFUUUUUU schreef:De enigste oplossing is mensen elkaar beter te laten begrijpen, een betere algemene kennis en opvoeding is voor iedereen goed. (daarom ben ik van mening dat ze die wet van schoolplicht tot 18 jaar beter veranderen tot schoolplicht tot ge in diploma hebt, kwestie van motivatie).
Wie gaat er uw vuilnis dan komen ophalen? Den electriciën? De metser? De ingenieur?

Nielsi schreef:Enkele feiten van Master Niels:
1. Dergelijke bijeenkomsten zijn noodzakelijk om het systeem kritisch te onderhouden. Tegenstand kent altijd een objectieve grond (in 99% van de gevallen toch) en bijgevolg is er daadwerkelijk een probleem.
2. 80% van die personen zijn gewoon debielen. Ze hebben een IQ van - 100. De andere 20% zijn genieën. Jammer dat ze hun talenten vermengen met de debiele standpunten van dat andere uitschot.
3. Dergelijke betogingen mogen niet verboden worden. Dit omwille van volgend principe: dergelijke bijeenkomsten wekken een gevoel van afgunst op bij de normale bevolking.
4. Sensatie,sensatie,sensatie. Die journalist gaf de indruk dat hij elk moment kon verscheurd worden door een bende beesten.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast