Mayo schreef:Vorige week was in Phara een professor van de VUB die onderzoek heeft gedaan naar de islam & migratie in het algemeen. Een zeer genuanceerd en realistisch beeld: http://www.deredactie.be/permalink/1.620797. Moet je echt eens bekijken!
Wat hij o.a. zegt is: JA er is een probleem met migranten, maar die hebben we deels zelf veroorzaakt.
heb het gezien,
alle ja 't zal dan nog weer onze schuld zijn he, ofcoz
die professor lijkt me gewoon weer zo'n linkse demagoog, meer niet,
'k had graag Filip de Winter zien aanzitten aan dit debat, die ging krachtiger argumenten aangehaald
hebben dan Marie-Rose Morel, al was zij de enige die iets zinnigs te vertellen had in dit filmpje.
Mayo schreef:Je mag dat niet toepassen op migranten. Das zoals zeggen in Afrika dat katholieken rijk zijn. Ja dat is waar, we zitten in West-Europa met een hoog aantal katholieken. Het is dus evident dat ze rijker zijn.
Die indruk heb ik ook van alle niet-Belgische bedelaars, Afrikanen, Oost-Europeanen enzo,
als ze mij aanspreken aan de Delhaize denken ze dat iedere vlaming steenrijk is en in weelde leeft...
ik begin dan een heel gesprek met hen om hen van het tegendeel te overtuigen en uiteindelijk geef
ik die sukkelaars wel een paar euro's....
Mayo schreef:(Hier ga ik puur hypothetisch) Wat je wel kan zeggen is dat bijvoorbeeld 90% van de gevangenen arme mensen zijn. Mede door het feit dat er een veel hogere armoede bestaat onder de migranten, leidt deze stelling er dus toe dat 70% van onze gevangenen migranten zijn.
Dit noem ik gwn een vergoeilijking en het niet onder ogen willen zien van het feit dat een criminele en arrogante
attitude bij sommige rassen, vooral noord-afrikanen blijkbaar in hun cultuur ingebakken zit.
Er zijn in België waarschijnlijk ook veel arme Aziaten maar merk je daar problemen of overlast van ?
Nee, zelden of nooit want die mensen zijn harde werkers, ondernemers, willen zich integreren
en hebben vooral niet die achterlijke islam overtuiging.
Een goeie Fillipijnse vriendin van me, die hier zowat 5 jaar geleden in Belgie kwam had na het eerste jaar
hier al werk, nu heeft ze al jaren twee halftime jobs, ze spreekt behalve haar eigen taal ook vloeiend
engels en redelijk goed onze beide landstalen.
Het is overal ter wereld zo, Aziaten stampen winkeltjes uit de grond, werken, integreren zich en je hebt
er geen problemen mee....
Noord-Afrikanen bv. dan...das een heel ander verhaal
En dan zal het wel onze schuld zijn...zucht...
Mayo schreef:Ik heb een vakantiejob gedaan in de carrefour, je kan daar ook kleren kopen. 70% van de mensen die daar kleren kocht waren duidelijk migranten. Maar dat heeft eigenlijk niets te maken met migranten als dusdanig, maar wel met het feit dat ze een lagere sociaal-economische situatie hebben, en deze mensen dus gemakkelijker in een goedkope warenhuisketen achter kleren zullen gaan.
Ach kom..das ook weer zoiets, heeft niet alleen te maken met armoede maar ook met arrogantie en ijdelheid,
zelf koop ik meer dan 90 % van mijn kleding en schoenen in de carrefour of de makro, al kan ik het me zeker
permitteren om dat in 't stad te kopen.
Onlangs docu gezien waarin die jonge marokkaantjes zeiden dat ook zij wel een luxe wagen en merkkledij wilden
en aangezien ze geen werk hadden om dat te betalen vonden ze het maar normaal dat ze ervoor gingen stelen.
Die willen gwn alles zonder er iets voor te doen,
en dat terwijl ik tevreden ben met mijn 19 jaar oud aftands BMW'tje, een goedkoop T-shirt, jeans en een paar
versleten Nikies...
En ja, ik werk al altijd en ik verdien redelijk...
't Is onze schuld dat zij zo arrogant zijn en daardoor voor zoveel overlast zorgen...yeah right..