Koppen - Extreem Rechtse Bijeenkomsten

Re: Koppen - Extreem Rechtse Bijeenkomsten

Berichtdoor Pr0xje op vr 16 okt 2009 7:55 pm

Joeritje schreef:is er iemand die weet hoe ik die reportage kan downloaden?
grts

weet dat je van youtube kan downloaden, maar vraag me niet hoe ;)

http://www.youtube.com/watch?v=uS03g4A057Q

denk dat het makkelijker is om via die link het te downloaden ;)

grtz

edit: bovenstaande tekst word verwijderd ;)

Pr0xje (oude nickname: Pr0xje^)
Intertet Moderator
Intertet Moderator

Berichtdoor bjoerk op za 17 okt 2009 1:01 am

Enkele opmerkingen bij die eerste duitser die spreekt, hij durft niet recht in de camera e kijken, is hij bang van de kijker ofzo? of is hij een ontbetrouwbare facist die denkt dat andere culturen altijd een gevaar vormen voor ons?

De tweede spreker, denkt dat roepen zijn boodschap sterker maakt, maar helaas is de inhoud even zwakzinnig als hij zelf. Wie word er sociaal bedeelt, al wie nie werkt en zijt gerust dat zijn genoeg pure vlaamse zieltjes :)

Het groepje dat speelt kan naast Filip de Winter gaan staan met zijn ne dtegen de islam. Sorry maar ik heb al vaak samen gewerkt, in school op vakantie werk met islamietische mensen. Ik kan u in volle overtuiging zeggen dat die mensen minstens even hard werkten als ik laat staan niet harder, niets tegen die mensen op somige vlakken bots zo iets natuurlijk, maar ik denk dat ik dat met eender wie doe. Ik heb meer schrik van amerikanen, dan de gemiddelde huistuin en keuken moslim.

En wat mij het meest stoort aan die bende hypocrieten is dat ze altijd hebben over ras, ik ken negers die betere punten scoren dan ik zelf. Is die mens nu slechter dan mij omdat hij zwart is nee, integendeel die mens is wss slimmer dan mij op bepaalde vlakken, omdat hij er meer voor heeft geleerd dan ik. Ik vind het hele jij bent ander ras dus buiten systeem zo dom, zo hyporcriet dat ik werkelijk eens een constructief debat wil zien tussen zo een "nazi" en mij met natuurlijk de nodige veiligheidsmaatregels want ik vertrouw ali van de pita zelfs meer dan her fuhrer met zijn nazi talk.

Goed, ik denk niet dat er hier personen zijn die mij zullen tegenspreken als ik zeg dat de extreem rechtse nazi gedachte een minderheid is en waarschijnlijk geen vooruit gang is. Toch hoop ik met heel mijn hart dat die mensen eens gaan inzien wat ze eigelijk zeggen en hoe dom hun idealen zijn maarja goed.
bjoerk
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Soul op za 17 okt 2009 4:57 pm

Even mijn bescheiden mening.

Ten eerste vind ik het frappant dat sommige mensen deze feiten proberen te verzachten en zelf een beetje goed te praten.
Beseffen jullie welke boodschap daar word verkondigd ... een wit Europa ... Mensen hebben een waarde en sommige rassen hebben een mindere waarde!?

Iedereen noemt de Islam een probleem? Ik zie het probleem niet ze , vroeger heeft er nooit een haan gekraaid.
Maar als er natuurlijk partijen opstaan en niet anders dan roepen dat da een probleem is en we terug onze eigen Vlaamse waarden (welke die ook mogen zijn) moeten hanteren word dit natuurlijk als een sociaal probleem gezien.

De socioloog Thomas William zei ooit : "if men define situations as real, they are real in their consequences."

Ze komen hier profiteren is ook zo een uitleg die nergens op slaat. Ik volg FFFFUUUuu in deze. Ik zeg niet dat er niemand profiteert , maar er profiteren ook Belgen van onze sociale zekerheid. Maar u Sociaal Economische Status bepaald veel ze mensen , veel meer dan ge denkt.
Zo is de kans op een hoger diploma opt Unief/ Hoge School meer afhankelijk van u SES dan u IQ. Dus u SES weegt meer door dan u IQ.
Dus gwn door naar u situatie te kijken kan ik een voorspellen of ge meer of minder kans hebt op een diploma in het hoger onderwijs. Dit is toch zwaar oneerlijk , we kunnen al 40 Einsteins verloren hebben.

Ge kunt u wss wel voorstellen dat allochtonen in de meeste gevallen niet zo een bijster hoge SES hebben , wat ook veel zegt over hun kansen op opleiding , jobs , ... . Dus is hun kans groter is dat ze werkloosheid belanden wat dan de uitstraling heeft van te profiteren. Want ze hebben toch zo een goed leven e , met hun riant leefloon in onze goedkope maatschappij.

Het feit da ze in groep onze meisjes komen verkrachten , dit was pas een lacher. Dit is uit angst voor het onbekende volgens mij .
Op wat baseert deze oermens die uitspraak. Is er ooit een onderzoek naar gedaan misschien ?
Wel is er ooit eens een onderzoek gedaan naar hoeveel de woorden "At Risk" in de Engelse media gebruikt werden.
Ik weet niet de exacte cijfers meer maar het was gigantisch gegroeid op 10 jaar tijd.
Wat doet dit met een maatschappij denk je? Wij creëren zelf een een angst maatschappij e. We hebben zelf al schoolpsychologen want ineens hebben alle studenten faalangst???
Alles is een risico tegenwoordig , drm da ge tegenwoordig van alles kanker krijgt zkr.
Wat ik hier mee wil zeggen is dat we onze eigen angsten creëren.
Ook het feit dat ze niet anders doen dan geweld plegen is ook serieus uit vergroot.
Er is ooit onderzoek gedaan naar geweldpleging en 80% procent van alle geweldplengingen gebeuren binnen het gezin.

Laten we zijn woorden eens wetenschappelijk correct maken : "Onze Vlaamse meisjes worden verkracht door papa en zijn vrienden!".
Afbeelding
Soul (oude nickname: soul)
Intertet Moderator
Intertet Moderator

Berichtdoor roadrunner op za 17 okt 2009 6:24 pm

goh, ik merk vooral 3 dingen op:
1) veel (jonge) allochtonen lopen rond, terwijl het schooltijd is?
2) bij het minste dat er scheelt zoeken ze ruzie?
3) op die bijeenkomsten van extreem rechts, zijn er nooit problemen.

bij punt 2 wil ik er wel bij vermelden dat het meestal jonge(re) allochtonen zijn da problemen geven, die oudere zijn meestal rustiger.
roadrunner
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Nielsi op za 17 okt 2009 7:01 pm

Ten eerste vind ik het frappant dat sommige mensen deze feiten proberen te verzachten en zelf een beetje goed te praten.
Beseffen jullie welke boodschap daar word verkondigd ... een wit Europa ... Mensen hebben een waarde en sommige rassen hebben een mindere waarde!?

Ja, een racistische ondertoon kan men opmerken in die boodschap.

Iedereen noemt de Islam een probleem? Ik zie het probleem niet ze , vroeger heeft er nooit een haan gekraaid.
Maar als er natuurlijk partijen opstaan en niet anders dan roepen dat da een probleem is en we terug onze eigen Vlaamse waarden (welke die ook mogen zijn) moeten hanteren word dit natuurlijk als een sociaal probleem gezien.

Vroeger? Niet teruggrijpen naar onbestaande punten hé. Moslims en Christenen zijn nooit vrienden geweest.

Ze komen hier profiteren is ook zo een uitleg die nergens op slaat. Ik volg FFFFUUUuu in deze. Ik zeg niet dat er niemand profiteert , maar er profiteren ook Belgen van onze sociale zekerheid.

Het sociale vagnet is er om probleemgevallen op te vangen. Het kan slechts een beperkt aantal probleemgevallen opvangen. Als er steeds meer en meer personen komen die niet in hun financiële behoeftes kunnen voldoen, dan barst het systeem. Iemand moet gans het systeem betalen: de actieve bevolking. Er moet dus een gezond evenwicht zijn tussen werkende en niet-werkende personen. Als er laaggeschoolden bijkomen die geen meerwaarde kunnen/willen leveren = slecht.

Maar u Sociaal Economische Status bepaald veel ze mensen , veel meer dan ge denkt.
Zo is de kans op een hoger diploma opt Unief/ Hoge School meer afhankelijk van u SES dan u IQ. Dus u SES weegt meer door dan u IQ.
Dus gwn door naar u situatie te kijken kan ik een voorspellen of ge meer of minder kans hebt op een diploma in het hoger onderwijs. Dit is toch zwaar oneerlijk.

Interesseert ons niet. Wat met de negers in Afrika? Zeggen die soms ook tegen de strontvliegen: 'dit is oneerlijk!'. Ze komen naar hier voor een beter welzijn en een betere welvaart. Leer de taal, functioneer zodat we kunnen spreken van een meerwaarde. Enkel en alleen naar hier komen om geld op te strijken van het sociale vagnet (een beter situatie dan vroeger) is niet echt wat we bedoelen met 'meerwaarde' hé.

Ge kunt u wss wel voorstellen dat allochtonen in de meeste gevallen niet zo een bijster hoge SES hebben , wat ook veel zegt over hun kansen op opleiding , jobs , ... . En de kans groter is dat ze werkloosheid belanden wat dan de uitstraling heeft van te profiteren. Want ze hebben toch zo een goed leven e , met hun riant leefloon in onze goedkope maatschappij.

Een persoon kan adapteren. Zich aanpassen. Ja, de omgeving speelt ook een belangrijke rol, maar er is zeker geen sprake van deterministisch gedrag. Tjah, voor de rest stimuleert de overheid de kinderen met een LSES toch?

Het feit da ze in groep onze meisjes komen verkrachten , dit was pas een lacher. Dit is uit angst voor het onbekende volgens mij .
Op wat baseert deze oermens die uitspraak. Is er ooit een onderzoek naar gedaan misschien ?

Inderdaad. Niet echt een gefundeerde uitspraak. Onderzoek en statistieken kunnen dergelijke problemen geen gezicht geven. 'Nationaliteit' en 'criminaliteit' linken aan elkaar = altijd gefoefel met cijfers.

Wel is er ooit eens een onderzoek gedaan naar hoeveel de woorden "At Risk" in de Engelse media gebruikt werden.
Ik weet niet de exacte cijfers meer maar het was gigantisch gegroeid op 10 jaar tijd.
Wat doet dit met een maatschappij denk je? Wij creëren zelf een een angst maatschappij e. We hebben zelf al schoolpsychologen want ineens hebben alle studenten faalangst???
Alles is een risico tegenwoordig , drm da ge tegenwoordig van alles kanker krijgt zkr.
Ook het feit dat ze niet anders doen dan geweld plegen is ook serieus uit vergroot.
Er is ooit onderzoek gedaan naar geweldpleging en 80% procent van alle geweldplengingen gebeuren binnen het gezin.

Ja, klopt wel een deel van. Jammer genoeg wordt de situatie wel vrij amateuristisch geschetst......
To accomplish great things, we must not only act, but also dream; not only plan, but also believe.
Nielsi
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Mayo op za 17 okt 2009 7:18 pm

@ Soul: =D>

Nielsi schreef:Ja, klopt wel een deel van. Jammer genoeg wordt de situatie wel vrij amateuristisch geschetst......

Dat is dan ook mijn commentaar op de helft van de reacties hier, inclusief de uwe. De zelfverklaarde "niet-racistische realisten" maken gewoon een karikatuur van de situatie. Je gaat er gewoon van uit dat alle allochtonen zo zijn. Je denkt dat 60% van hen zo is, terwijl het in de realiteit maar zal gaan om een zeer kleine minderheid die profiteert van ons systeem.

En eigenlijk, als je allemaal zo tegen het profitariaat bent, stop met zwartwerken, persoonlijke uitgaven inbrengen in de btw, zonder facturen klusjes laten opknappen, enz... Want zo verkracht je evenzeer het systeem als hen.
Weg met karma! Wij willen ranks!
Mayo (oude nickname: MayoNaisePot)
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Chiconer op za 17 okt 2009 7:19 pm

wel grappig dat ze nu opeens willen afschaffen, terwijl zo'n dingen al jaren gebeuren, komkommertijd?

zoalng die mensen braaf een gesloten meeting houden wie kan daar dan tegen zijn? die mensen hebben toch al hun ideologie en die zal niet veel veranderen of ze daar nu zijn of niet. Wie daar wil zijn is daar, wie daar niet wil zijn zal het nog niet eens merken dat er daar iets gebeurd dat zogezegd niet mag.

Zij maken geen problemen dus wrm zouden wij dat wel doen?

ik hoorde geen politiekers na de zoveelste rel in molenbeek hoor, waar de werkende mensen mag voor opdraaien ...
Afbeelding
Joachim Löw in België
Chiconer (oude nickname: chiconer)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Chiconer op za 17 okt 2009 7:21 pm

Mayo schreef:Dat is dan ook mijn commentaar op de helft van de reacties hier, inclusief de uwe. De zelfverklaarde "niet-racistische realisten" maken gewoon een karikatuur van de situatie. Je gaat er gewoon van uit dat alle allochtonen zo zijn. Je denkt dat 60% van hen zo is, terwijl het in de realiteit maar zal gaan om een zeer kleine minderheid die profiteert van ons systeem.

reageer jij nu ook niet zonder exacte cijfers hierover te weten?
is imo ook speculatie... alleen de meer "aanvaardbare" gedachte
Afbeelding
Joachim Löw in België
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Asoka op za 17 okt 2009 7:23 pm

LeCreuset9 schreef:En waar zou die andere 20% zijn geniale ideeën moeten gebruiken? Bij links? :lol: laat ons zeggen PS (a.k.a. onze corrupte linkse medemens) en ik denk dat ik genoeg gezegd heb

Niet zo naïef zijn. Politiekers blijven politiekers. Zowel rechts als links zijn hebberige slijmballen die het allemaal liever in hun eigen zak steken.

Vroeger? Niet teruggrijpen naar onbestaande punten hé. Moslims en Christenen zijn nooit vrienden geweest.

Dat was vroeger beter dan nu. Toen waren ze zelfs beter geïntegreerd in onze maatschappij dan nu.
Sinds 9/11 komen de moslims erg slecht in de media. Ze voelen zich aangevallen ( wat ook wel zo is) dus is het normaal dat ze terug samenscholen hé.
Omdat een paar rotte appels het verpesten en mensen kunnen manipuleren worden blijkbaar alle moslims gestigmatiseerd.

Een bange hond bijt... en zo gaat dat lolleke blijven duren als de mensen niet slimmer worden.

Ze zouden de mensen beter eens inlichten wat propaganda eigenlijk allemaal inhoud... hopelijk krijgen er dan toch een paar ietwat verstand. Onvoorstelbaar in wat voor een angstige maatschappij wij wonen.
Afbeelding
Hij zegt: ik hou van dieren, maar hij eet ze op.
Hij zegt: ik hou van bloemen, maar hij plukt ze.
Daarom ben ik bang wanneer hij zegt: ik hou van je.
Asoka (oude nickname: ?therapy?)
Intertet Moderator
Intertet Moderator

Berichtdoor Nielsi op za 17 okt 2009 7:42 pm

Mayo ... Natuurlijk zijn die commenteren hier amateuristisch. Hoe kan het ook anders? We weten niet beter.

1. Ik ben geen expert in de fenomenen racisme en fascisme
2. Ik kan niet op een neutrale en objectieve wijze de ernst van het probleem inzien.
3. Ik ken geen correcte waarheden verkondigen. Ik kan enkel en alleen foutieve meningen formuleren.

Verder: ONGELIJKHEID en VERDEELDHEID zijn de draaiende motor van de samenleving. Armoede en racisme zijn problemen die niet verholpen kunnen worden. Stop met janken. Wees blij dat ge niet in Afrika tussen rebellen zijt geboren en ga doen wat ge dagelijks moet doen: betalen, werken, zagen over bepaalde onderwerpen, uw debiele mening uiten, weer werken om vervolgens wat vrije tijd te hebben. Vrije tijd die overigens niet vrij is. Heb het gevoel dat uw domme, nutteloze leven een doel heeft en probeer er het beste van te maken. Vergeet die ellende in de wereld (negers die nu verkracht worden, Irakezen die worden gemarteld, de moedere van een Amerikaanse soldaat krijgt nu te horen dat haar zoon in 100 brokken is verhakkeld en nu sterft een kind van de dorst...) en geef uw eigen leven een leuke betekenis.

Het systeem (iets wat wij nauwelijks kunnen vatten) is gemaakt om de massa te misleiden, te onderhouden, te beheersen. Dit alles in functie van belanghebbenden.
To accomplish great things, we must not only act, but also dream; not only plan, but also believe.
Nielsi
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Soul op za 17 okt 2009 8:03 pm

Jawadde jong Nielsi ge doe nogal sterk aan "blaming the system".
Het is nu eenmaal zo en ge kunt er niks aan doen , als ge zo leeft zijde bij wijze van spreken een kalf die aant verdrinken is en dat niet eens probeert om te overleven. Het is toch nu eenmaal zo , ik krijg te weinig pensioen ... jammer het systeem wil het zo.

En over racisme zeg je hier nu net het zelfde, het is er nu eenmaal en je kan er niks aan doen , maar tegelijk wil je dat de vreemdelingen hun integreren ze aanvaard word.
Zoek de paradox :mrgreen:

De mens heeft het systeem gemaakt en kan het systeem dus wel degelijk veranderen!
Afbeelding
Soul (oude nickname: soul)
Intertet Moderator
Intertet Moderator

Berichtdoor Nielsi op zo 18 okt 2009 12:41 pm

Hier:

Afbeelding

Interessant hé. De mens is een beest, een dier. Gunt zijn vijand niets. Een mens heeft een territorium en mensen met andere gedachten zijn niet welkom.

En de massa is met miljoenen hé. Als er foutieve beslissingen worden genomen, dan zullen ze wel degelijk actie ondernemen. Hoewel het Vlaamse volk laf is, zal er een tijd komen dat ze hun stem laten horen.
Nielsi
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Kevin_Phillippe op ma 19 okt 2009 10:56 am

Mayo schreef:Dus jij wil liever een bondgenootschap met mensen die als basiswaarden hun eigen superioriteit, agressie, en haat hebben; dan met mensen die als basiswaarden liefde en solidariteit hebben maar die door enkele rotte appels, foute interpretaties, en groepsdruik wordt verpest?

Nope, zeker niet,
maar toch je even hetvolgende duidelijk maken want je snapt het maar niet :
Die moslims die zogezegd vredelievend zijn... goed, er zijn er die het zo interpreteren en idd,
ik ken er ook zo'n paar, fijne mensen, maar vertel hen zeker niet dat je homo bent,
want dan zouden ze je het liefst afmaken... cfr verboden boek in Nederland :
Gooi die homo's van het hoogste verdiep met hun hoofd naar beneden, zegt genoeg zeker.
En als ik dan toch moet kiezen tussen het minste van twee kwaden,
dan is de keus gauw gemaakt zeker...
Sure I hate skinheads, nazi's en extreem rechtsen, evenzeer haat ik moslims.

Kennyroelandts schreef:Kan KP wel volgen eigenlijk :-k

What a stupid point of view...kan jij wel volgen ?

Didier Deluxe schreef:Ik vind het nogal dom om een godsdienst boven een andere te plaatsen, want in de grond zijn ze allemaal fout...

Ok, 100% akkoord, maar de ene is wel ietsje fouter dan de andere...de islam komt 650 jaar achter...so...

bjoerk schreef:Wat betreft het topic de islam. Als KP jij bent waarschijnlijk tolk arabisch nederlands omdat je zo fantastisch goed weet wat er zich afspeelt binnen de belgische moskees? Net zoals vaak moeit u zich in zaken waar u weer bijster weinig van af weet.

Beste Kevin, ik weet net heel veel van die zaken af, ik heb zeker meer vrienden en kenissen van
diverse nationaliteiten dan u, om er maar een paar te noemen :
Afrikanen, Russen(wit Russisch), Filippijnse, Marokkanen, een Haïtiaan, een Burundees,
stuk voor stuk fijne mensen die ik aprecieër, ik heb het hier dan ook niet zo direct over ras, verre van,
wel over sommige hun achterlijke godsdienst die mij veroordeelt, puur omdat ik homo ben....
Toen ik 18 was dacht ik nog dat wij uitsluitend de racisten waren,
ondertussen is het mij gedaagd dat ZIJ de racisten zijn, please face THAT !
Dus zeg me niet dat ik me moei in zaken waar ik bijster weinig van afweet,
integendeel.
Afbeelding

http://www.setbb.com/kevinphillippe/
Kevin_Phillippe (oude nickname: Kevin Phillippe)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Kennyroelandts op ma 19 okt 2009 12:03 pm

@ KP: kan ik wel volgen? Leg mij eens uit wat er moeilijk is aan deze discussie hier ;)

Ik kan volgen, wees maar gerust.

Oké edit; dat was geen aanval hé. Je verstaat mijn zin verkeerd. Ik bedoel dat ik me kan vinden in uw mening, niet dat jij niet kunt volgen.
Afbeelding
Afbeelding
Kennyroelandts (oude nickname: K-bigfoot)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Kevin_Phillippe op ma 19 okt 2009 2:09 pm

Kennyroelandts schreef:@ KP: kan ik wel volgen? Leg mij eens uit wat er moeilijk is aan deze discussie hier ;)

Ik kan volgen, wees maar gerust.

Oké edit; dat was geen aanval hé. Je verstaat mijn zin verkeerd. Ik bedoel dat ik me kan vinden in uw mening, niet dat jij niet kunt volgen.

Allee ja, ik ben nog niet geheel mee hoor,
Bedoel je nu dat ik niet kan volgen of , ofwa....

Het lijkt mij dat jij wel kunt volgen.

Het lijkt mij dat boerk ook kan volgen
Afbeelding

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor SirStino op ma 19 okt 2009 2:25 pm

Heb net even het stukje gezien over de bijeenkomsten.

Zoiets gaat er nu toch wel over. Niet iedere vreemdeling is slecht. Wijs me nu niet met de vinger want je kan niet ontkennen dat er geen vreemdelingen zijn die iets verkeerd doen. Je hoort jammer genoeg maar al te vaak iets over een allochtoon die de een of andere misdaad pleegt. Maar dat doen de autochtonen ook. Niemand is dus beter en/of even goed. Dat vind ik ervan. Als ik een vreemdeling passeer op straat zal ik hem niet te snel vuil aankijken of de intentie voelen om hem verrot te slaan, hoewel ik toch gewoon wat beter op mijn portefeuille let. :mrgreen: Maar dat doe ik even goed als er een onschuldiglijkende bejaarde voorbij wandelt... ;)

Maar zulke bijeenkomsten zijn schandalig. Vrijheid van meningsuiting, akkoord, maar hou zulke visies dan toch een beetje persoonlijker... Dit zal je anders toch maar problemen opbrengen...
Afbeelding
SirStino
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Kennyroelandts op ma 19 okt 2009 3:11 pm

Kennyroelandts schreef:
Kan KP wel volgen eigenlijk :-k

Uw antwoord: What a stupid point of view...kan jij wel volgen ?

Volgens mij zie je mijn eerste zin verkeerd. Daar zeg ik dat ik u kan volgen in uw mening ;) ik insinueer dus niet dat je het niet begrijpt ofzo hé (=je niet kunt volgen) ;). Ik heb me daar niet goed uitgedrukt blijkbaar, my bad.
Afbeelding
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Kevin_Phillippe op ma 19 okt 2009 4:09 pm

Kennyroelandts schreef:Kennyroelandts schreef:
Kan KP wel volgen eigenlijk :-k

Uw antwoord: What a stupid point of view...kan jij wel volgen ?

Volgens mij zie je mijn eerste zin verkeerd. Daar zeg ik dat ik u kan volgen in uw mening ;) ik insinueer dus niet dat je het niet begrijpt ofzo hé (=je niet kunt volgen) ;). Ik heb me daar niet goed uitgedrukt blijkbaar, my bad.

Owkee Kenny roelands, I get your point, no harm taken dude :)
Al moet je toegeven dat uw zin wel wat dubieus overkwam ;)
Afbeelding

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Kennyroelandts op ma 19 okt 2009 4:13 pm

Mijn fout inderdaad, case closed

Back on topic :D !
Afbeelding
Afbeelding
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Rafael op zo 25 okt 2009 3:33 pm

Soul verdient een staande ovatie, me dunkt.
Mijn thuis is waar mijn kalf staat
Rafael (oude nickname: Whicker)
Vuilnisman
Vuilnisman

Berichtdoor Interfred op zo 25 okt 2009 11:03 pm

Nielsi schreef:
Soul schreef:Het feit da ze in groep onze meisjes komen verkrachten , dit was pas een lacher. Dit is uit angst voor het onbekende volgens mij .

Ja, klopt wel een deel van. Jammer genoeg wordt de situatie wel vrij amateuristisch geschetst......

'k Ga grotendeels akkoord met Nielsi, behalve met dit deel omdat je het niet weerlegt.

Soul, je kan het draaien of keren hoe je ook wilt. Maar tussen de 60 en de 70% van onze gevangenissen zijn mensen van vreemde origine. Vreemdelingen (als in 'niet-Belgen') en immigranten van de zoveelste generatie.
Natuurlijk is de uitspraak "Het feit da ze in groep onze meisjes komen verkrachten (...)" lachwekkend als je ze interpreteert alsof er een of ander groot plan is aan voorafgegaan. Interpreteer ze maar zoals de spreker ze bedoelde; criminaliteit komt relatief gezien VEEL meer voor. Geef daar geen vloermatuitleg aan als 'politie gaat hun vlugger oppakken dan blanken', als dat bij 1/5 van die gedetineerden al het geval is zit je nog met +50%.
Kom met zoveel begrijpende onderzoeken af als je wil, maar dat zijn gewoon feiten. Voor deze uitspraak had die oermens geen onderzoek nodig.
Soul schreef:Iedereen noemt de Islam een probleem? Ik zie het probleem niet ze , vroeger heeft er nooit een haan gekraaid.

De socioloog Thomas William zei ooit : "if men define situations as real, they are real in their consequences."

Zoals Nielsi al zei kraaiden er vroeger wel al velen naar, al zal dat grotendeels omwille van de verkeerde redenen geweest zijn (Kerk). Maar Islam is de (en vooral hét) laatste decennia meer en meer een probleem geworden omdat zij symbool staat voor het verzet tegen hun integratie en het botsen met onze cultuur. Ik las recentelijk over een onderzoek dat de integratie bij de eerste generatie vlotter verloopt dan bij de tweede. Veelzeggend.
Die uitspraak van Thomas Williams impliceert bijna dat wij zelf verantwoordelijk zijn voor de problemen die Islam met zich meebrengt, in plaats van andersom. Dat is de wereld op zijn kop zetten eh. (Dat verkeerd gedrag zich in verdere problemen uit, akkoord, maar dat is iets anders.)
Ik ga er bovendien van uit dat je wel degelijk bewust ben van het botsen van 'onze Vlaamse waarden' met de waarden die Islam met zich meebrengt? Ontken de realiteit niet.

Soul schreef:"Ze komen hier profiteren is ook zo een uitleg die nergens op slaat." (...)

Die stelling is alweer van zo'n idioot die enkel zwart/wit kan denken.
Hier wat cijfers van in 2004 (5 jaar geleden, maar ik denk niet dat er zo'n ommekeer in de goede richting is gekomen):
Mannen van Marokkaanse afkomst met een job; 46000
Mannen van Marokkaanse afkomst tussen 15 en 65 jaar die een uitkering kregen; 32000
Het punt met die stelling is dat ze meer kosten dan dat ze opbrengen. Jammer dat met zo'n stelling de essentie verloren gaat omdat iedereen meteen schrik heeft als onverdraagzaam en/of racistisch beschouwd te worden.
Dat ik de kosten versus de baten zo afweeg is inderdaad vrij onmenselijk. Daarmee is toch weerlegd dat immigratie zo nodig is om onze economie uit het slop te krijgen. Plus: België is niet het OCMW van de wereld!

Wat ik in dit topic en dat andere over extreem-rechts opmerk is dat iedereen geneigd is om voor de uiterste 'kant' te kiezen.
De ene zou gerust nog wat migratiegolven toestaan (met alle "gezinsherenigingen" e.d. ten gevolg), bij de integratieproblematiek eenzijdig met de vinger wijzen naar die close-minded originele bevolking - en zeg zeker niets anders wat dan ben je zo'n vuile Vlaams-Belanger! Een oermens! Een racist!
En dan aan de andere kant werd/wordt er bijna een gesloten grenzen-politiek voorgesteld die alle politieke vluchtelingen in de kou zou moeten laten staan. Dat is er dan ook weer over.
Interfred (oude nickname: InterFred)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Mayo op ma 26 okt 2009 1:49 pm

Vorige week was in Phara een professor van de VUB die onderzoek heeft gedaan naar de islam & migratie in het algemeen. Een zeer genuanceerd en realistisch beeld: http://www.deredactie.be/permalink/1.620797. Moet je echt eens bekijken!

Wat hij o.a. zegt is: JA er is een probleem met migranten, maar die hebben we deels zelf veroorzaakt.

Interfred schreef:
Soul, je kan het draaien of keren hoe je ook wilt. Maar tussen de 60 en de 70% van onze gevangenissen zijn mensen van vreemde origine. Vreemdelingen (als in 'niet-Belgen') en immigranten van de zoveelste generatie.
Natuurlijk is de uitspraak "Het feit da ze in groep onze meisjes komen verkrachten (...)" lachwekkend als je ze interpreteert alsof er een of ander groot plan is aan voorafgegaan. Interpreteer ze maar zoals de spreker ze bedoelde; criminaliteit komt relatief gezien VEEL meer voor. Geef daar geen vloermatuitleg aan als 'politie gaat hun vlugger oppakken dan blanken', als dat bij 1/5 van die gedetineerden al het geval is zit je nog met +50%.
Kom met zoveel begrijpende onderzoeken af als je wil, maar dat zijn gewoon feiten. Voor deze uitspraak had die oermens geen onderzoek nodig.

Je mag dat niet toepassen op migranten. Das zoals zeggen in Afrika dat katholieken rijk zijn. Ja dat is waar, we zitten in West-Europa met een hoog aantal katholieken. Het is dus evident dat ze rijker zijn.

(Hier ga ik puur hypothetisch) Wat je wel kan zeggen is dat bijvoorbeeld 90% van de gevangenen arme mensen zijn. Mede door het feit dat er een veel hogere armoede bestaat onder de migranten, leidt deze stelling er dus toe dat 70% van onze gevangenen migranten zijn.

Ik heb een vakantiejob gedaan in de carrefour, je kan daar ook kleren kopen. 70% van de mensen die daar kleren kocht waren duidelijk migranten. Maar dat heeft eigenlijk niets te maken met migranten als dusdanig, maar wel met het feit dat ze een lagere sociaal-economische situatie hebben, en deze mensen dus gemakkelijker in een goedkope warenhuisketen achter kleren zullen gaan.
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Kevin_Phillippe op di 27 okt 2009 9:07 am

Mayo schreef:Vorige week was in Phara een professor van de VUB die onderzoek heeft gedaan naar de islam & migratie in het algemeen. Een zeer genuanceerd en realistisch beeld: http://www.deredactie.be/permalink/1.620797. Moet je echt eens bekijken!
Wat hij o.a. zegt is: JA er is een probleem met migranten, maar die hebben we deels zelf veroorzaakt.

heb het gezien,
alle ja 't zal dan nog weer onze schuld zijn he, ofcoz :roll:
die professor lijkt me gewoon weer zo'n linkse demagoog, meer niet,
'k had graag Filip de Winter zien aanzitten aan dit debat, die ging krachtiger argumenten aangehaald
hebben dan Marie-Rose Morel, al was zij de enige die iets zinnigs te vertellen had in dit filmpje.

Mayo schreef:Je mag dat niet toepassen op migranten. Das zoals zeggen in Afrika dat katholieken rijk zijn. Ja dat is waar, we zitten in West-Europa met een hoog aantal katholieken. Het is dus evident dat ze rijker zijn.

Die indruk heb ik ook van alle niet-Belgische bedelaars, Afrikanen, Oost-Europeanen enzo,
als ze mij aanspreken aan de Delhaize denken ze dat iedere vlaming steenrijk is en in weelde leeft...
ik begin dan een heel gesprek met hen om hen van het tegendeel te overtuigen en uiteindelijk geef
ik die sukkelaars wel een paar euro's....

Mayo schreef:(Hier ga ik puur hypothetisch) Wat je wel kan zeggen is dat bijvoorbeeld 90% van de gevangenen arme mensen zijn. Mede door het feit dat er een veel hogere armoede bestaat onder de migranten, leidt deze stelling er dus toe dat 70% van onze gevangenen migranten zijn.

Dit noem ik gwn een vergoeilijking en het niet onder ogen willen zien van het feit dat een criminele en arrogante
attitude bij sommige rassen, vooral noord-afrikanen blijkbaar in hun cultuur ingebakken zit.
Er zijn in België waarschijnlijk ook veel arme Aziaten maar merk je daar problemen of overlast van ?
Nee, zelden of nooit want die mensen zijn harde werkers, ondernemers, willen zich integreren
en hebben vooral niet die achterlijke islam overtuiging.
Een goeie Fillipijnse vriendin van me, die hier zowat 5 jaar geleden in Belgie kwam had na het eerste jaar
hier al werk, nu heeft ze al jaren twee halftime jobs, ze spreekt behalve haar eigen taal ook vloeiend
engels en redelijk goed onze beide landstalen.
Het is overal ter wereld zo, Aziaten stampen winkeltjes uit de grond, werken, integreren zich en je hebt
er geen problemen mee....
Noord-Afrikanen bv. dan...das een heel ander verhaal
En dan zal het wel onze schuld zijn...zucht... :roll:

Mayo schreef:Ik heb een vakantiejob gedaan in de carrefour, je kan daar ook kleren kopen. 70% van de mensen die daar kleren kocht waren duidelijk migranten. Maar dat heeft eigenlijk niets te maken met migranten als dusdanig, maar wel met het feit dat ze een lagere sociaal-economische situatie hebben, en deze mensen dus gemakkelijker in een goedkope warenhuisketen achter kleren zullen gaan.

Ach kom..das ook weer zoiets, heeft niet alleen te maken met armoede maar ook met arrogantie en ijdelheid,
zelf koop ik meer dan 90 % van mijn kleding en schoenen in de carrefour of de makro, al kan ik het me zeker
permitteren om dat in 't stad te kopen.
Onlangs docu gezien waarin die jonge marokkaantjes zeiden dat ook zij wel een luxe wagen en merkkledij wilden
en aangezien ze geen werk hadden om dat te betalen vonden ze het maar normaal dat ze ervoor gingen stelen.
Die willen gwn alles zonder er iets voor te doen,
en dat terwijl ik tevreden ben met mijn 19 jaar oud aftands BMW'tje, een goedkoop T-shirt, jeans en een paar
versleten Nikies...
En ja, ik werk al altijd en ik verdien redelijk...
't Is onze schuld dat zij zo arrogant zijn en daardoor voor zoveel overlast zorgen...yeah right.. :roll:
Afbeelding

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Captain_Slow op di 27 okt 2009 10:02 am

vroeger wouden de moslims Europa veroveren door middel van het zwaard .. nu doen ze dat door middel van de baarmoeder..

Think about it.
Captain_Slow
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op di 27 okt 2009 4:27 pm

KP, je moet luisteren naar iemand en hem niet gewoon afschilderen als een linkse rakker wanneer hij niet dezelfde radicaliteit hanteert als onze goeie vriend Dewinter.

En zijn punten zijn ook heel sterk, de problematiek van de moslims van vandaag is dat de jonge generatie zich nog steeds niet goed heeft geïntegreerd, meer zelfs we kweken twee verschillende maatschappijen. Zoals die prof zegt is het beste middel eigenlijk het onderwijs. Zo kan je ervoor zorgen dat ze een hogere economische integratie hebben wat veel problemen zoals werkloosheid (hogere diploma's), criminaliteit (meer geld), huwelijk tussen moslims (van concentratie-scholen naar universiteiten waar je absoluut deze concentratie niet hebt), ... Dus een maximaal aantal kansen bieden is een deel van de oplossing.
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor Chiconer op di 27 okt 2009 4:49 pm

dus weer een toegift van de autochtonen?
Afbeelding
Joachim Löw in België
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Mayo op di 27 okt 2009 5:25 pm

Ofwel ga je voor een oplossing, ofwel doe je niks. Als je niks doet escaleert het en zitten we écht met een probleem.

(Natuurlijk zijn er ook de briljante geesten die denken dat massaal deporteren van allochtonen een oplossing biedt, maar die leven in hun eigen bekrompen wereldje)
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor eXistenZ op di 27 okt 2009 5:39 pm

Captain_Slow schreef:vroeger wouden de moslims Europa veroveren door middel van het zwaard .. nu doen ze dat door middel van de baarmoeder..

Think about it.

En wij zijn natuurlijk brave katholieken die nooit ons geloof of levensstijl hebben opgedrongen

Ignorance is Bliss
eXistenZ
Intellectueel
Intellectueel

Berichtdoor expoke op di 27 okt 2009 6:01 pm

Het wil niet zeggen dat we dat vroeger ook gedaan hebben dat we het nu moeten laten gebeuren met onszelf he ...
en je zegt we, das toch niet van onze generatie hoor en ook niet die van onze ouders
expoke
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor eXistenZ op di 27 okt 2009 6:16 pm

expoke schreef:Het wil niet zeggen dat we dat vroeger ook gedaan hebben dat we het nu moeten laten gebeuren met onszelf he ...
en je zegt we, das toch niet van onze generatie hoor en ook niet die van onze ouders

Daar geef ik u grotendeels gelijk, maar als hij zegt "Moslims hebben geprobeerd Europa te zwaard te veroveren", Heeft hij het ook over vroegere generaties (Poitiers, 732). Bovendien doet hij precies alsof de Europeanen/christenen altijd brave burgermannetjes geweest zijn, die nooit iets misdaan hebben.

Ignorance is Bliss
eXistenZ
Intellectueel
Intellectueel

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen