Leterme op weg naar Koning om ontslag aan te bieden

Discussie's ivm politiek, recente gebeurtenissen, ...

Leterme op weg naar Koning om ontslag aan te bieden

Berichtdoor Tuned By Sören op ma 14 jul 2008 10:09 pm

Premier Yves Leterme is op weg naar Laken om zijn ontslag aan te bieden bij de Koning. Dat heeft de VRT-nieuwsdienst vernomen. Het bericht werd ook officieel bevestigd. (ka)

Later meer
14/07/08 22u58
Dit is een HLN breaking news artikel. Herlaad geregeld deze pagina voor updates.

Regering valt ? :D

Update

Het nieuws van het ontslag kwam als een complete verrassing, hoewel er al enkele onweerswolken in de Wetstraat hingen. Zo werd deze avond de vergadering van het CD&V-partijbestuur afgelast. Daar zou de premier moeten komen uitleggen dat er geen communautair akkoord bereikt was, maar dat hij alsnog wilde doorgaan. Zijn voorstel bestond eruit om de deelstaten in het overleg te betrekken.

Kartelpartner N-VA
Dit was bij kartelpartner N-VA slecht onthaald. De partij sprak zich nog niet uit over het voorstel, maar waarschuwde de premier wel dat zijn niet naar de Vlaamse verkiezingen in 2009 zouden trekken zonder akkoord.

Die boodschap van de kartelpartner moet bij Yves Leterme bijzonder hard aangekomen zijn en hij moet tot het besluit gekomen zijn dat er niets anders opzit dan het ontslag aan te bieden.

Het is nu afwachten of de Koning het ontslag van Leterme zal aanvaarden. Als dat het geval is, is nog niet duidelijk wat er dan zal gebeuren. Wordt er een nieuwe informateur aangesteld of een verkenner of formateur? Of volgen er onmiddellijk nieuwe verkiezingen? (ka)
Laatst bijgewerkt door Tuned By Sören op ma 14 jul 2008 10:56 pm, in het totaal 1 keer bewerkt
Tuned By Sören (oude nickname: Tuned By Sören)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Rock_and_roll op ma 14 jul 2008 10:18 pm

Het was het enige wat leterme nog kon doen om een beetje zelfrespect te behouden. De walen zullen gedaan hebben met al lachend te zeggen dat ze willen wachten tot na de vakantie.
Rock Around The clock .... I like my beer cold and my music loud
Afbeelding
sig thx to ROCKy
Rock_and_roll (oude nickname: EcliPz^)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Tuned By Sören op ma 14 jul 2008 10:33 pm

als ge eens ziet naar dei reacties :

Caro Brissé, Ans

Eindelijk heeft hij 5 minuten politieke moed gevonden. Nog maar eens een ontslag ! Hij kan het werkelijk niet. Wie gelooft deze man nog ?

Beledigend? Ongepast? Meld het ons14/07/08 23u30Geert Van den Hende, Mariakerke

Den Yves mag dan wel 'geprobeerd' hebben en door hebben gegaan ondanks het vele protest, we moeten toch toegeven dat dit al heel lang zat aan te komen. Hij mist toch wel het nodige charisma om een land te leiden.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons14/07/08 23u29Janneke Panneke, Laarne

Goed gedaan Yves.der is gene enkele van uw collegas die jouw rol kan verbeteren...Ik ben er fier op Belg te zijn....zullen wij wel al onze vaderlandse plichten invullen.braaf onze legerdienst doen.jaarlijks onze zuurverdiende centjes afgeven.En jullie?Was het banket niet lekker tijdens jullie meeting?Oh ja,jullie zijn oververmoeid en hebben schrik dat de vastgelegde vakantie in jullie buitenverblijf niet zal kunnen doorgaan.in oktober kunnen we weer gelijk apen bollekes kleuren

Beledigend? Ongepast? Meld het ons14/07/08 23u29Wizzy en Woppy, Riemst

Eindelijk de bedriegerij is gedaan .Laat de verkiezingen maar komen .De Vlamingen mogen blij zijn dat die 400 miljoen euro nog niet kwijt is .

Beledigend? Ongepast? Meld het ons14/07/08 23u29Wim Wauters, Dilbeek

dit roept een tweeslachtige reactie op, niemand kan leterme wat verwijten gezien zijn partij vanaf dag één hadden gemelgd geen toegevingen te doen. wel voor het eerst in jaren "respect" die mannen want het zijn de eerste politici dewelke hun woord hebben gehouden. jammer genoeg zal het ons geen stap verder helpen vlaanderen en walonie zullen bij de volgende verkiezingen enkel verder van elkaar afstand nemen. "met belgië als het kan, zonder als het moet!" voor onze economie alvast een opdoffer...

Beledigend? Ongepast? Meld het ons14/07/08 23u29Benny Vandervelde, Gooik

Enfin, om het op zijn FDFs te zeggen en laat de verkiezingen maar komen om het op zij De Deckers te zegge! En eerlijk ik moet zeggen dat non, men verstand op JA gezet heeft

Beledigend? Ongepast? Meld het ons14/07/08 23u29Jan Vlietinck, Brugge

Eindelijk verlost uit zijn lijden ! De kroniek van een aangekondigde dood

Beledigend? Ongepast? Meld het ons14/07/08 23u28jozef meers, hasselt

Een dikke proficiat voor Yves Leterme.Vlamingen sluit de rangen!Voor de eerste keer leggen wij ons hoofd niet op de kapblok.En géén vakantie voor de heren en dames

Beledigend? Ongepast? Meld het ons14/07/08 23u27a aa, Antwerpen

yves jongen hier ga je nog sterker uitkomen .. want jij bent tenminste een politieker die de vlaming zijn vel niet heeft verkocht zoals al die andere voorgannde eerste ministers . ik was vroeger vb er maar nu stem ik op u want jij hebt het verdiend je hebt ons vlamingen een eer bewezen

Beledigend? Ongepast? Meld het ons14/07/08 23u27ben van, Helchteren

eindelijk.die komedie heeft al veel te lang geduurd, vergeet niet dat wij die heleboel betalen, en betalen en nog eens betalen.tot we erbij neervallen zeker?

Beledigend? Ongepast? Meld het ons14/07/08 23u27Jan Geurts, Lommel

Als dit waar is verdient mijnheer Leterme al mijn respect. Eindelijk iemand die woord houdt. Volgende keer gaat mijn stem weer naar hem.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons14/07/08 23u26De toen gedode vogel, Mechelen

Respect Leterme en Bart De Wever! Want Verhofstadt zou allang de Walen hun goesting gegeven hebben. . NVA, mijn stem hebben jullie volgende keer. En je mag gerust weten dat ik gans mijn leven voor de VLD gestemd heb. Ik hoop dat er nog veel volgen. (trouwens, als je echt als Vlaamsgezinde kiezer echt Vlaanderen wil helpen, moet je NVA stemmen, want op het Belang is een weggesmeten stem).

Beledigend? Ongepast? Meld het ons14/07/08 23u26dave laureys, Sint-Niklaas

hallo Belgie,en wat nu ?we maken ons hopeloos belachelijk met dat stelletje tweederangs politici, . Jean Marie hou je klaar

Beledigend? Ongepast? Meld het ons14/07/08 23u25mike ashman, antwerpen

Eerst en vooral zou ik niet hopen op nieuwe verkiezingen, er is al laten horen dat verhofstad wel eens terug zou kunnen komen als Premier. Spijtig voor Leterme, in andere tijden en een andere inzet, had hij als premier deftig werk kunnen leveren. Als politcus heeft hij zijn voor en nadelen, maar eender wie had met deze inzet tegen de deur gelopen en blijven lopen.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons14/07/08 23u24Steffie Vansteenkiste, Roeselare

Yves heeft het geprobeerd. Dit was een onmogelijke taak! Veel gelijk dat hij ermee stopt

Beledigend? Ongepast? Meld het ons14/07/08 23u23Glenn Van den Meerssche, Aalst

Ik zal nooit op CD&V stemmen, ik ben een VB'er maar ik heb in de afgelopen weken respect gekweekt voor Yves Leterme.De man stond onder immense druk en dat was heel erg zichtbaar.Ingevallen ogen, doffige blik... Hij heeft wel even rust verdiend.Dat ie er niet onder door is gegaan is een ware prestatie. Proficiat Yves. U was de laatste steunpilaar van dit landje.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons14/07/08 23u23rik herkelbout, poperinge

Eindelijk

Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Energie op ma 14 jul 2008 10:42 pm

Geloof het of niet maar het probleem ligt niet bij Leterme
dat zit daar gwn vol met koppige steenezels
als we opnieuw moeten gaan stemmen kies ik voor Jezus
die kan tenminste voor mirakels zorgen :mrgreen:
wie gaat het nu oplossen?? dat vraag ik mij af
Energie (oude nickname: Kryto)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor ringootje op ma 14 jul 2008 10:58 pm

eindelijk , ik hoop echt dat de regering valt , vlaanderen apart ? :D
ringootje
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor faeske op ma 14 jul 2008 11:07 pm

ringootje schreef:eindelijk , ik hoop echt dat de regering valt , vlaanderen apart ? :D

neejong, wss nieuwe verkiezingen balbalbabla, we keren terug naar juni 2007
Afbeelding

teletet autoverkoop:
klik hier voor meer info
faeske
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Chiconer op ma 14 jul 2008 11:10 pm

nieuwe verkiezingen mogen niet

eerst moet bhv gesplitst zijn
Afbeelding
Joachim Löw
Chiconer (oude nickname: chiconer)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor faeske op ma 14 jul 2008 11:13 pm

chiconer schreef:nieuwe verkiezingen mogen niet

dan moet men een nieuwe formateur anstellen of ben ik fout?
Afbeelding

teletet autoverkoop:
klik hier voor meer info
faeske
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Xqlusive op ma 14 jul 2008 11:17 pm

zolang mijne pré opt einde van de maand op tafel ligt hoorde mij ni klage
life is a dance, and then you chill
Xqlusive (oude nickname: XqLuSive)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Paardenplasserwasser op ma 14 jul 2008 11:23 pm

Zie je wel, de minderheid krijgt altijd zijn zin. :roll:
Paardenplasserwasser (oude nickname: fcb for ever)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Dante op ma 14 jul 2008 11:28 pm

hehe, hij wist et dus dat et em ni kon lukke blijkbaar eh :mrgreen:

maarja, belgie splitse, voor mij mag het, alee ja, MOET het ^^, ma zoiet kan eigenlek toch ni echt gebeuren eh? (omdat belgie een land is, denk ni da ge zomaar lande kunt splitsen, of am i wrong?) die gaan dan just opt laatste moment nog iet vinde, om ons zo te behoude, en da ga nog zo een lange tijd gwoon door.
Dante
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor -Bubbels- op ma 14 jul 2008 11:46 pm

chiconer schreef:nieuwe verkiezingen mogen niet

Ik dacht dat ook da ze geen verkiezingen meer mogen doen tot BHV gesplitst is. Maja, ze passen hier overal wel een mouw aan, dus waarom zouden ze dat probleem niet kunnen omzeilen om ons toch nog maar een keer naar het stemhokje te sturen? We zullen wel zien...
The Day I Found True Love, Was The Day I First Met You... 06-11-2003

Afbeelding
-Bubbels- (oude nickname: Bubbels**)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor faeske op ma 14 jul 2008 11:47 pm

Dante schreef:hehe, hij wist et dus dat et em ni kon lukke blijkbaar eh :mrgreen:

maarja, belgie splitse, voor mij mag het, alee ja, MOET het ^^, ma zoiet kan eigenlek toch ni echt gebeuren eh? (omdat belgie een land is, denk ni da ge zomaar lande kunt splitsen, of am i wrong?) die gaan dan just opt laatste moment nog iet vinde, om ons zo te behoude, en da ga nog zo een lange tijd gwoon door.

het zou inderdaad moeilijk zijn om te splitsen
da zou gewoon een economische RAMP !!!!! zijn.
ff een puntje(wat ik ervan opgestoken heb van men vader :roll: )
- Het land belgie behoort tot EU maar aangezien belgie splits heb je dus vlaanderen en wallonie en zij behoren daar niet toe. Waardoor we moeten betalen om in een ander land van de EU in te voeren en omgekeerd ook. waardoor de buitenlandse bedrijven niet meer willen invoeren vanuit belgie en de economie plat zal liggen.

zo zijn er honderden problemen die zich zullen voordoen

correct me if I'm wrong.
Afbeelding

teletet autoverkoop:
klik hier voor meer info
faeske
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Pellekesberger op di 15 jul 2008 12:13 am

tzou nie lang duren voor wallonie en vlanderen aan de EU zouden worden hervoegd, ze voldoen immers beiden aan de eisen voor een EU lidstaat te worden
crazyloco schreef:
Cab. schreef:
crazyloco schreef:scheermesjes,condoom's,alcohol

een schaap dronken voeren, z'n vacht afscheren en anaalpenetreren?

shit je hebt me door =(wink)=
Pellekesberger (oude nickname: tuuuut)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Nielsi op di 15 jul 2008 12:31 am

Pijnlijk ...
België is op weg naar een ongeziene depressie. ;)
To accomplish great things, we must not only act, but also dream; not only plan, but also believe.
Nielsi
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor nagasy op di 15 jul 2008 1:07 am

Nielsi schreef:Pijnlijk ...
België is op weg naar een ongeziene depressie. ;)

Meer pijnlijk, dit door ons omdat wij verplicht zijn te stemmen op een of andere partij die zijn beloftes niet kan waarmaken. Democratie, what for? :D.
Afbeelding
nagasy
Intertet Moderator
Intertet Moderator

Berichtdoor elberto op di 15 jul 2008 10:08 am

faeske schreef:
Dante schreef:hehe, hij wist et dus dat et em ni kon lukke blijkbaar eh :mrgreen:

het zou inderdaad moeilijk zijn om te splitsen
- Het land belgie behoort tot EU maar aangezien belgie splits heb je dus vlaanderen en wallonie en zij behoren daar niet toe. Waardoor we moeten betalen om in een ander land van de EU in te voeren en omgekeerd ook. waardoor de buitenlandse bedrijven niet meer willen invoeren vanuit belgie en de economie plat zal liggen.

correct me if I'm wrong.

correctie: dan moeten we ons weer lid maken van de EU het enige probleem is dat er landen zijn als Spanje en GB die niet graag een afgesplitst land in de EU hebben omdat ze zelf met separatisme zitten, de Basken, de Schotten...
Dat is het enige wat ons in de weg staat om lid van de EU te zijn. Vlaanderen en Wallonië hebben onder België zelfs mee de EU opgericht.

Zo'n grote ramp zal dat niet zijn hoor. Ik ga niet zeggen dat we het meteen goed gaan hebben na de splitsing, maar na verloop van tijd zal het beter gaan dan nu hoor. Nooit meer het communautair gezever dat velen zogezegd zo beu zijn.

Anderen hebben het ons al voorgedaan, een land splitsen zonder dramatische gevolgen is heel goed mogelijk ;).

Maar ik denk niet dat het al voor vandaag of morgen zal zijn hoor. Ik zie deze crisis wel als iets heel goed. Het separatisme is nog nooit zo populair geweest in Vlaanderen én Wallonië.

on topic: Het is afwachten of de koning het ontslag aanvaardt. Er wordt zoveel op leterme gekapt, hadden jullie Verafstoot liever dan? Eindelijk iemand die niet onmiddelijk toegeeft. Iemand die na jaren van Vlaamse toegeving is een kleine toegeving van Wallonië vraagt (ermee stoppen iets te doen wat onwettig is) en je ziet de gevolgen. Voor 1 keer zou Wallonië is moeten toegeven en het land staat volledig op stelten.
Afbeelding

De klok tikt.
elberto
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor Tuned By Sören op di 15 jul 2008 11:04 am

Nu mijn grootste vraag is:

wat gaan ze met deze site doen ? :D www.premier.be :D ??????

:shock:
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Nicske op di 15 jul 2008 11:07 am

Gelijk dat dat zo rap zal gebeuren ons landje splitsen
Nicske (oude nickname: VegTo91)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor amodax op di 15 jul 2008 11:15 am

Ik denk dat het nu wel meer dan duidelijk is wat voor arrogante zakken de walen wel niet zijn en dat we véél beter af zouden zijn zonder.
amodax
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor schuimpieper op di 15 jul 2008 11:19 am

faeske schreef:het zou inderdaad moeilijk zijn om te splitsen

correct me if I'm wrong.

I'll correct you.
There was a time that there wasn't a European Union.
Our economy was much more competetive than nowadays.
This applies to most of the original core-members, with the exception of Ireland, which had an immense economic boom after it crippled its governmental expenses.

Now,
About 40% of the active population of Wallonia works for their government, and the very single reason that binds Flanders to Wallonia in the structure called 'Belgium', is exactly their dependency on Flanders support, to economically survive this downwards-spiraling situation caused by the shrinking tax-generating base.
This acts like a brake on economic growth in both country parts.
Why?
Because it kills the motivation to work and availability of work along several ways, ending up in a situation of heavy dependency (which was the ultimate goal of its regime).

And then your father comes into this picture.
He tells us there would be an economic disaster if the structure 'Belgium' ceases to exist.
The very opposite is true.

The structure Belgium does not -aid- Wallonia.
Real -aid- has the objective to help solving problems until they disappear.
This kind of 'aid' is targeted to maintain problems.
For a political reason: people that are dependent will tend to vote for the people they depend on.
Wallonia must be the only region in the world that is scared of independency.

Dismantling the structure Belgium will make the population of Wallonia population strongly experience the disaster that the regime they keep into place caused. They will punish it and force changes that over time will make Wallonia independent. For a simple reason: its a choice between that and the lowest welfare in Europe. And this is... the motivation to work.
schuimpieper
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Zizi_coin_coin op di 15 jul 2008 11:30 am

Respect voor Leterme en de Wever. Ipv hun postjes te redden door de deadline te verplaatsen of door het kartel op te blazen houden ze zich vast aan hun beloftes. Ongezien in België. Mijn respect voor Groen! en Spa is logischerwijs volledig weg, omdat ze de schuld bij Leterme steken. Dus impliciet zeggen Groen en Spa dat je je kiezers na de verkiezingen gewoon in de kou mag laten staan. Het is eraan te zien dat alle missers in de regering van de voorbije jaren uit die hoek kwamen :)
Anyway, ondanks de economische en sociale problemen vind ik dit wel goed. Het zal niet door deze crisis zijn dat bv het zilverfonds niet adequaat genoeg is of dat het economisch minder goed gaat. Dat ging zowiezo wel zijn door slecht bestuur vol conflicten tussen franstaligen en vlamingen. Splitsing is niet de oplossing, meer autonomie wel. Dat zal Wallonie een impuls geven om competitief te worden.

Over dat van de EU: het heeft zijn voordelen en nadelen. België moet redelijk betalen aan de EU en krijgt weinig subsidies (nettoverlies dus). Daarbij heeft België veel 'boetes' lopen die uitgevaardigd zijn door de EU. Eens eruit, moet je die dus allemaal niet meer betalen.
Aan de andere kant moet je dan wel betalen als je met de EU handel wil voeren, maar dit is niet zo superschandalig veel aangezien meer dan 150 landen in de wereld dat doen.
Brussel is dan niet meer hoofdstad van Europa en verliest enorm veel inkomsten (maar dit is eigenlijk geen Vlaanderen meer na de splitsing, dus who cares :) )
Ik denk zelfs, dat als je wat ronselt, dat je heel West-Europa (zeker Duitsland en GB, misschien Frankrijk, de 3 zwaargewichten van de EU) zal kunnen overtuigen om uit de EU te stappen en iets nieuws te beginnen. Dan zijn de 3 grootste financiële inputs van de EU meteen weg. Dus op langere termijn geen EU meer... Misschien een opportuniteit om met een schone lei terug te beginnen zonder een logge, bureaucratische structuur? Wie weet...
Zizi_coin_coin (oude nickname: Zizi coin coin)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor lieverdjelief op di 15 jul 2008 11:34 am

Ksnap Leterme ni ze...
langs de ene kant wel, langs de andere kant niet...

Hij zei met zijne grote mond 'als ik premier ben gaat dit dit en dat zeker veranderen... bla bla bla'
ok alle ministers en partijen beloven vanalles, maar maken meer als de helft niet waar :P

en ik kan er best inkomen dat hij het niet al te makkelijk heeft met Madame 'Non' :roll:

Ma komop e zeg... ge zijt 1e minister voor iets.. had raad gaan vragen bij verhofstad ofzo... :?

een jaar heeft hij het volgehouden... en nu stopt em ermee... goed bezig leterme, goed bezig :cheer:
Afbeelding
I love you 4 ever and ever!!
lieverdjelief
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op di 15 jul 2008 11:38 am

lieverdjelief schreef:Ksnap Leterme ni ze...

Hij zei met zijne grote mond 'als ik premier ben gaat dit dit en dat zeker veranderen... bla bla bla'
ok alle ministers en partijen beloven vanalles, maar maken meer als de helft niet waar :P

en ik kan er best inkomen dat hij het niet al te makkelijk heeft met Madame 'Non' :roll:

Ma komop e zeg... ge zijt 1e minister voor iets.. had raad gaan vragen bij verhofstad ofzo... :?

een jaar heeft hij het volgehouden... en nu stopt em ermee... goed bezig leterme, goed bezig :cheer:

aub he zeg heb je de politiek wel gevolgd de laatste 9 jaar?

Verhofstadt breek aub mijn bek niet open. Raad gaan vragen bij Verafstoot :roll:

Weet ge onder wie dat er geen communautaire problemen zijn? Verhofstadt! Enkel en alleeen omdat hij braaf ging liggen voor de Walen! :?

Dit is het bewijs dat belgië niet werkt.
Afbeelding

De klok tikt.
elberto
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor lieverdjelief op di 15 jul 2008 11:40 am

elberto schreef:

Verhofstadt breek aub mijn bek niet open. Raad gaan vragen bij Verafstoot :roll:

Weet ge onder wie dat er geen communautaire problemen zijn? Verhofstadt! Enkel en alleeen omdat hij braaf ging liggen voor de Walen! :?

Ivm met verhofstadt was sarcastisch bedoeld :)
Afbeelding
I love you 4 ever and ever!!
lieverdjelief
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Zizi_coin_coin op di 15 jul 2008 11:50 am

eerste minister heeft trouwens geen macht in België, alleen een bemiddelende rol ;)
Zizi_coin_coin (oude nickname: Zizi coin coin)
Ontslagen
Ontslagen

Berichtdoor schuimpieper op di 15 jul 2008 12:05 pm

amodax schreef:Ik denk dat het nu wel meer dan duidelijk is wat voor arrogante zakken de walen wel niet zijn en dat we véél beter af zouden zijn zonder.

Zucht.
Heel dit gedoe is opgezet mediaspektakel.

Het probleem is niet 'de walen'.
Het probleem is het Belgische regime.
Is het nu nog niet duidelijk?

De hele politieke structuur is doelmatig ontworpen om één deel van de bevolking uit te melken en met de lekkere melk poltiek-correct gedrag te verkrijgen bij een ander deel.
De geografisch grens tussen Vlaanderen en Wallonië werd handig gebruikt als excuus om de mishandelde melkkoeien geen inspraak te geven in het gebied waar hun melk gratis wordt verdeeld.
De grens fungeert ook als excuus voor de Pariteit die ervoor zorgt dat de minderheid bevoordeelden federaal evenveel te zeggen hebben als de meerderheid benadeelden.
En als nog een extra stok achter de deur, de Alarmbelprocedure waar een minderheid van 75/200 (dus -nog- erger dan de Pariteit die de bevolkingsverhouding 2 op 1 omvormt in 1 op 1) elk voorstel kan afschieten en dus een bestaande toestand moeilijker veranderbaar maakt.
Zelfs als de voltallige Vlaamse regering uit Vlaams Blokkers zou bestaan dan nog is splitsing de enige manier om rechtstreeks tegen de wil van de Waalse politici in te gaan.

Deze toestand komt niet uit de lucht gevallen. Het is een politieke strategie van heel het Belgische regime. De zogenaamd eigen 'Vlaamse' regering is niks meer dan een luchtspiegeling die de illusie moet wekken dat de uitgemolkenen iets te zeggen hebben.

In de afgelopen decennia, welke grote oppositiepartijen hebben we nu beloftes zien maken rond staatshervorming? Allemaal. De bevolking stemde voor hen en werd teleurgesteld.
Het is haast komisch geworden.
De VLD zit nu te hameren op staatshervorming. Ze kwam via dezelfde beloftes aan de macht (o.a. Copernicusplan), heeft 8 jaar niks gedaan, vliegt in de oppositie en... ze leveren opnieuw dezelfde kritiek.

Als afsluiter zou ik graag deze woorden van meneer Yves Leterme plaatsen:
Een interview voor het blad 'Meervoud' (nummer april-mei 2004)
Ik geloof niet echt in een toekomst in een Belgische context. Ik bedoel: de toekomst van de christen-democratie die zich baseert op een Belgische realiteit. Dit is voorbij. Wij moeten meer dan ooit vertrekken vanuit Vlaanderen.

Dat ik nu federaal ga, heeft veel te maken met het niet houden van beloftes van de andere partijen over Brussel-Halle-Vilvoorde en de staatshervorming

Op 15 juni 2004:
BHV te splitsen vergt 5 minuten politieke moed.

Voor het parlement:

onverwijld splitsen en zonder prijs, geen onderhandelingen en buiten het forum

schuimpieper
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Paardenplasserwasser op di 15 jul 2008 12:33 pm

Ik heb juist gelezen dat de koning Leterme zijn ontslag nog niet aanvaard!
Paardenplasserwasser (oude nickname: fcb for ever)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor Nicske op di 15 jul 2008 12:46 pm

lieverdjelief schreef:
elberto schreef:

Gebruik ironie dat is vele beter

Ivm met verhofstadt was sarcastisch bedoeld :)

Ironie is beter ;)
Nicske (oude nickname: VegTo91)
Onwetende
Onwetende

Berichtdoor elberto op di 15 jul 2008 1:15 pm

Ivm met verhofstadt was sarcastisch bedoeld

ah excuses dan.

Was wel niet echt duidelijk :)

@fcb for ever: er is nog geen nieuws. Dat betekend niet dat de koning beslist heeft dat hij het ontslag niet aanvaard.

edit: Zojuist gelezen op teletekst dat het ontslag niet aanvaarden heel onwaarschijnlijk is.
Afbeelding

De klok tikt.
elberto
Ontslagen
Ontslagen

Volgende

Keer terug naar In het nieuws